345. Operatie Siggy

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Henmii
Suske en Wiske fan

Re: 345. Operatie Siggy

Bericht door Henmii » 25 okt 2018, 18:55

@S&W lover,

Ik vondt het best een leuk album. Niet zo geweldig als het vorige, maar toch de moeite waard.

Wat de nieuwe stijl betreft: De planeetvreter was erg extreem, maar daarna is de stijl geleidelijk teruggegaan naar zoals hij was. Ik bedoel, de pagina opbouw verschilt nauwelijks met zoals het was. Ook bevatten de pagina's weer voldoende tekst, gelukkig maar. De makers zijn er na het eerste album waarschijnlijk achter gekomen dat dit niet was waar de lezers op zaten te wachten. Je kunt nu met een gerust hart de serie blijven volgen, maar hou wel rekening met wisselende kwaliteit (dat is al jaren zo).

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 25 okt 2018, 20:01

Klopt ik ben ook heel tevreden over de vernieuwingen...maar dit album was voor mij nogal leegjes...misschien een kwestie van het over een tijdje nog eens herlezen :wink:

SWvx
Suske en Wiske fan

Bericht door SWvx » 27 okt 2018, 22:02

Henmii schreef:@S&W lover,

Ik vondt het best een leuk album. Niet zo geweldig als het vorige, maar toch de moeite waard.

Wat de nieuwe stijl betreft: De planeetvreter was erg extreem, maar daarna is de stijl geleidelijk teruggegaan naar zoals hij was. Ik bedoel, de pagina opbouw verschilt nauwelijks met zoals het was. Ook bevatten de pagina's weer voldoende tekst, gelukkig maar. De makers zijn er na het eerste album waarschijnlijk achter gekomen dat dit niet was waar de lezers op zaten te wachten. Je kunt nu met een gerust hart de serie blijven volgen, maar hou wel rekening met wisselende kwaliteit (dat is al jaren zo).
De tekensteel is toch echt allesbehalve terug wat hij was hoor. Ik ben volop bezig met wat gaten in mijn verzameling op te volgen en als ik sommige van die oudere albums uit rode en blauwe reeksen die ik heb gekocht naast de nieuwe leg dan herken nog steeds amper Suske en Wiske in de huidige albums. Ik blijf de huidige tekenstijl een goedkoop afkooksel van de recente Robbedoes en Kwabbernoot vinden.

Sinodia
Suske en Wiske fan

Bericht door Sinodia » 27 okt 2018, 22:19

Goh, dat Sidonia zo'n achtergrond zou hebben want zij is nu toch een nette degelijke huisvrouw dit album was voor mij flabbergasted.

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 10 nov 2018, 11:30

@S&W lover
Ik heb nu niet het gevoel dat Sidonia voor mij anders is. Die angst heb ik eigenlijk ook niet gehad, maar ik ben daarvoor ook te benieuwd naar het verleden van de karakters. De gedaanteverandering ben ik ondertussen wel gewend, het stoort me niet (meer)

Het album zelf was prima. Niets meer en zeker ook niets minder. Ik had er geen probleem mee dat Lambik en Jerom er niet/niet veel in voor kwamen. En zoals ik al aangaf, ik vond het leuk om wat over het verleden van Sidonia te lezen.
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

Bertus
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Bertus » 17 dec 2018, 14:19

Dat album is best vermakelijk. Geen topper, maar wel een leuk tussendoortje. Qua lay-out hebben ze inmiddels een goede balans gevonden. Zoals hierboven al gezegd, De Planeetvreter was nogal extreem.

Plaats reactie