331. Sooi en Sientje

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Henmii
Suske en Wiske fan

Re: 331. Sooi en Sientje

Bericht door Henmii » 22 sep 2015, 07:13

Ja, ik denk dat daar mijn lichte teleurstelling in zit. Het tekenwerk is weleens beter geweest.

airmaxboy
Bezoeker

Bericht door airmaxboy » 22 sep 2015, 09:59

het tekenwerk is hetzelfde, het is alleen niet meer geinkt door Eric De Rop. Potloodlijnen zijn op computer automatisch omgezet in inkt.

A-M. Van Zwollem
Bezoeker

Bericht door A-M. Van Zwollem » 22 sep 2015, 17:25

Als het aan mij ligt, dan gaan we zo snel mogelijk terug naar de stijl zoals Studio Vandersteen die eind jaren 80' en begin jaren 90' hanteerde. Natuurlijk wel voorzien van een ietwat modernere inslag.

Enfin, ik ben toch wel erg benieuwd naar dit album. Sterrenrood en Suskewiet bevielen me aardig, zowel qua verhaallijn als qua tekenwerk. Als dit nou een tijdje vast wordt gehouden, dan zullen er nog vele mooie albums volgen. Helaas is de kwaliteit de laatste jaren nogal eens aan het kwakkelen.
Seefhoek vooruit!

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 05 jun 2016, 19:39

Omwille van medische verwikkelingen, is lezen geen evidentie meer. Zodoende zit ik haast twee jaar achter. Bij deze dan toch even de tijd genomen voor Sooi & Sientje. Best tof. In de grote lijnen is het een vrij voorspelbaar en ietwat mager verhaal. Maar ondanks het feit dat de vele 'speciale' (ik ga niet spoilen) elementen of verschijningen ietwat onbenut bleven, konden deze absoluut op mijn sympathie rekenen.

Op het tekenwerk heb ik weinig aan te merken. De inktlijnen zijn fijner, op zich geen slechte zaak. De locaties hadden wat achtergrond betreft weinig interessant te bieden en dan lijkt het al snel op een verzameling saaie plaatjes. Het contrast met de scenes in de jaren 40 konden niet groter zijn, wat toch vrij sfeervol gekaderd werden en ook een glimlach op mijn gezicht kon toveren.

✶✶✶✶✶

Plaats reactie