331. Sooi en Sientje

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

331. Sooi en Sientje

Bericht door S&W lover » 18 mar 2015, 11:18

Er duiken twee nieuwe buurkinderen op in de wijk van Suske en Wiske. Het lijkt erop alsof ze er twee leuke vriendjes bij hebben, maar al gauw zijn Sooi en Sientje niet meer weg te slaan bij onze helden.
Samen met hun vreemde pleegvader vormen ze zelf een avontuurlijk gezin en eisen ze langzamerhand alle aandacht op. Suske en Wiske worden gedwongen een bijrolletje te spelen in hun eigen avonturen.
Maar zijn die Sooi en Sientje wel zo nieuw? Doro het ingrijpen van een mysterieuze dame achterhalen Suske en Wiske de waarheid over het duo. 

Bron: Suskeenwiske.ophetwww.net

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

331. Sooi en Sientje

Bericht door AJG » 18 mar 2015, 11:19

Er duiken twee nieuwe buurkinderen op in de wijk van Suske en Wiske. Het lijkt erop alsof ze er twee leuke vriendjes bij hebben, maar al gauw zijn Sooi en Sientje niet meer weg te slaan bij onze helden.
Samen met hun vreemde pleegvader vormen ze zelf een avontuurlijk gezin en eisen ze langzamerhand alle aandacht op. Suske en Wiske worden gedwongen een bijrolletje te spelen in hun eigen avonturen.
Maar zijn die Sooi en Sientje wel zo nieuw? Doro het ingrijpen van een mysterieuze dame achterhalen Suske en Wiske de waarheid over het duo.

Bron: http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/4kl/331.php

airmaxboy
Bezoeker

Re: 331. Sooi en Sientje

Bericht door airmaxboy » 18 mar 2015, 12:27

Raar. Dan zal De drieste drone wellicht buiten de rode reeks verschijnen. In de uitzending van De ideale wereld op VIER is begin februari aangekondigd dat er vanwege 70 jaar Sus & Wis een strip kwam van Suske en Wiske op scenario van o.a. Pieter Aspe

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 18 mar 2015, 16:05

airmaxboy schreef:Raar. Dan zal De drieste drone wellicht buiten de rode reeks verschijnen. In de uitzending van De ideale wereld op VIER is begin februari aangekondigd dat er vanwege 70 jaar Sus & Wis een strip kwam van Suske en Wiske op scenario van o.a. Pieter Aspe

dat worden verhalen buiten de reeks, kortverhalen, wegens het 70 jarig bestaan komen er een stuk of 6 kleine verhaaltjes die door andere schrijvers/tekenaars worden bedacht.

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 19 mar 2015, 15:17

Dit lijk mij een leuk verhaal van Sooi en Sientje.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 19 mar 2015, 17:56

een leuk verhaal, alleen wel een rare titel. ik heb liever iets van De Bedrogen Buurkinderen, De Plagende Pleegvader of zoiets. maar top idee voor een album

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 04 apr 2015, 16:04

S&W lover schreef:
airmaxboy schreef:Raar. Dan zal De drieste drone wellicht buiten de rode reeks verschijnen. In de uitzending van De ideale wereld op VIER is begin februari aangekondigd dat er vanwege 70 jaar Sus & Wis een strip kwam van Suske en Wiske op scenario van o.a. Pieter Aspe

dat worden verhalen buiten de reeks, kortverhalen, wegens het 70 jarig bestaan komen er een stuk of 6 kleine verhaaltjes die door andere schrijvers/tekenaars worden bedacht.
Inderdaad. En HIER kan je het topic vinden. Misschien kan het later naar een ander deel van 't forum verhuizen.

Svenneke
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Svenneke » 07 apr 2015, 09:19

Benieuwd naar,heb de indruk dat men terug op het goede pad zit qua inhoud verhalen,kan ik alleen maar toejuichen. :)
Suske en Wiskefan sinds 1982

Henmii
Suske en Wiske fan

Bericht door Henmii » 20 jun 2015, 23:00

Klinkt erg interesant, en aangezien dat De fabuleuze freak mij ook aangenaam verraste kijk ik ook zeker weer uit naar dit album. Dit zou weleens het "jubileum" album kunnen zijn. Ik bedoel, De 7 schaken was een soort jubileum album (met de jeugd van Willy Vandersteen). Dat zou hier ook het geval kunnen zijn. Misschien zijn deze nieuwe buurtkinderen een soort oude designs gemaakt door Willy Vandersteen!

Trouwens, ook erg leuk dat Snoefel en Gaffel (of in ieder geval 1 van de 2) terugkeerd in het December album.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 23 jun 2015, 20:31

Ik las er vandaag in de nieuwe Versus voor 't eerst wat over en 't heeft iets Amsterdams, die titel. Ik moest onwillekeurig denken aan de joodse moppen over Sam en Moos, haha!!!!

Ik had inderdaad 't gevoel dat 't iets met 't verleden van Willy Vandersteen of Suske en Wiske te maken had.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

airmaxboy
Bezoeker

Bericht door airmaxboy » 25 jul 2015, 12:39

de cover ziet er fantastisch uit. Dit album lijkt duidelijk een eerbetoon te worden aan het vroege werk van vandersteen.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 25 jul 2015, 15:08

airmaxboy schreef:de cover ziet er fantastisch uit. Dit album lijkt duidelijk een eerbetoon te worden aan het vroege werk van vandersteen.
waar kun je die zien? ik ben echt reuze benieuwd :D

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 25 jul 2015, 23:57

Op Stripweb.be kan je een mini-versie van de cover zien. Op zich best een leuk idee, die titelbalk, maar wel énorm lomp (en dus lelijk) uitgevoerd.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 27 jul 2015, 15:56

http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums ... ot/331.php

Geslaagd als eenmalige cover en ben er al benieuwd naar. :marc:
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 27 jul 2015, 20:03

Ze hebben alleen wat vergeten in te kleuren. :D

Zie ook site www.studio-vandersteen.be voor een preview

Plaats reactie