[Kortverhaal] De razende rentmeester

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

[Kortverhaal] De razende rentmeester

Bericht door Rikki - Erik » 03 aug 2002, 21:57

Artikel uit Haagsche Courant van 20-07-2002

'Suske-titels kunnen tekenaar overtuigen'

door René Lamers

ZOETERMEER | De stortvloed aan titelideeën voor een Zoetermeerse album van Suske en Wiske die nog steeds bij de redactie binnenkomen, heeft de gemeente op haar beurt weer inspiratie opgeleverd. "Ik ga hiermee naar de uitgever".

Het heeft citymarketeer Jan Kragt verrast hoeveel mensen op uitnodiging van deze krant met zijn albumidee bezig zijn geweest. Hij heeft ze stuk voor stuk met plezier gelezen. "Ik vond 'Het Zoetwatermeer' een sterk idee. Ten eerste vanwege de naam van Zoetermeer. En het geeft meteen ruimte voor een geheimzinnig verhaal. Of dat nu met een octopus moet, weet ik alleen nog niet zo". Een titel die Kragt stevig aan het denken heeft gezet, is 'De Sprekende Sprinter'. "Het gegeven van een trein die door Zoetermeer rijdt, en tot leven komt en verhaal doet, is heel leuk". Of er een titel tussen zit die zich direct leent voor het album, wil de citymarketeer alleen nog niet los laten.

Kragt wil de krantenpagina met alle titelideeën meenemen naar de uitgeverij Standaard in Antwerpen. "Dit is perfect om aan te geven dat het leeft bij Zoetermeerders, om de uitgever nog eens te overtuigen". Dat laatste is namelijk nodig, want het plan voor een Zoetermeerse album ligt nog vers bij de uitgever. In overleg met tekenaar Marc Verhagen wordt gekeken of het idee goed is om uit te voeren. Alle Zoetermeerders die ideeën hebben aangereikt, ook die kritisch staan tegenover de gemeente zelf, geven Kragt een steuntje in de rug. "Het verraste me nogal dat er zoveel reacties waren. Ik las ze vanochtend met plezier. Ik neem ze mee naar mijn kinderen". Dezelfde kinderen bij wie Kragt in aanzien steeg toen hij het idee van een Suske en Wiske-album voorlegde. Maar ook binnen de gemeente hebben Suske en Wiske een rol gekregen. Niet alleen blijkt dit uit de titelsuggesties die ambtenaren instuurden, maar ook uit onderlinge correspondentie. Kragt: "Ik krijg nu allerlei mailtjes van collega's over afspraken, waarin allitererende zinnen voorkomen".

Nieuwe titels

Deze week stroomden nog nieuwe ideeën voor een albumtitel binnen op de redactie:

Suske en Wiske en het Zoetermeerse Zoethout, Edwin: "Het hou(d)t de mensen 'zoet' (meestal gedaan door de gemeente zelf) en het is een lekkernij en heeft betrekking op een straatomgeving, de houtenbuurt (nabij de Watertoren en het Balij).

Suske en Wiske en de Klikkende Kliko's, Idee van Rob van Opijnen.

Suske en Wiske en de Zoetermeerse Zoetelaer, Idee van C.A.M. Vree-Sies.

Suske en Wiske en de Have(n)loze Hagenees, F.M. Jansen: "Veel bewoners hebben hun thuishaven Den Haag verlaten om een nieuwe te vinden in Zoetermeer".

Wat denken jullie hiervan? Zou Marc hierop ingaan?

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 03 aug 2002, 23:15

Marc zelf weet ik niet, maar van SU kan je vast en zeker van zijn :lol:

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 04 aug 2002, 13:32

Bwoh, ik denk eigenlijk van niet, maar wie weet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 11 aug 2002, 07:48

ben benieuwd of de battle of Cuijk ook nog komt

Joël
Forum voor de Fans fan

Bericht door Joël » 11 aug 2002, 15:20

Zoetermeer lijkt me niet echt een leuke locatie voor een S&W avontuur. De gemeente doet alsof het album er al bijna is, maar in feite hebben ze enkel een brief naar SU gestuurd. En dat kan iedereen natuurlijk ook....

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 11 aug 2002, 15:37

Jup, ik denk dat ze een beetje te enhousiast zijn. Ze vergeten echter dat het niet zómaar kan gebeuren!

Wat we hier op het forum nodig hebben is iemand die met de actie te maken heeft, een soort woordvoerder dus. Dat zou handig zijn...

Afbeelding

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 11 aug 2002, 17:13

euhm we hebben zo'n beetje de uitvoerder, enkel die is op verlof tot 18 augustus ofzoiet

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 11 aug 2002, 18:33

Bedoel je Marc? Die heeft niks met de actie te maken vind ik. Hij moet het wel tekenen, maar is niet een van de ondernemers

Afbeelding

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 11 aug 2002, 18:38

nee maar hij zal het wel weten als't doorgaat of niet he :lol:

tenzij het door iemand anders wordt getekend he

werner
Suske en Wiske fan

Bericht door werner » 11 aug 2002, 19:41

Paul's grote eenmalige comeback ofzow :D :lol: :gek:

Joël
Forum voor de Fans fan

Bericht door Joël » 27 mei 2003, 16:08

De gemeente Zoetermeer had een aanvraag ingediend bij Studio Vandersteen en direct de media opgezocht. De Studio krijgt volgens mij iedere dag wel zo'n aanvraag. Ik vind het niet echt verstandig om de publiciteit te zoeken, voordat je een bevestiging krijgt dat er daadwerkelijk een album van komt. En volgens mij komt die er ook niet. Zoetermeer... ik wel leukere locaties! :roll:

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 30 mei 2003, 21:14

Joël schreef:De gemeente Zoetermeer had een aanvraag ingediend bij Studio Vandersteen en direct de media opgezocht. De Studio krijgt volgens mij iedere dag wel zo'n aanvraag. Ik vind het niet echt verstandig om de publiciteit te zoeken, voordat je een bevestiging krijgt dat er daadwerkelijk een album van komt. En volgens mij komt die er ook niet. Zoetermeer... ik wel leukere locaties! :roll:
http://www.haagschecourant.nl/regioport ... ID=1511596

nieuws!!! :D

Joël
Forum voor de Fans fan

Bericht door Joël » 30 mei 2003, 21:20

Op de studio kreeg ik toch écht de indruk dat dat verhaal er niet komt! :roll:

Ramon
Admin
Contacteer:

[Kortverhaal] De Razende Rentmeester

Bericht door Ramon » 13 jan 2004, 12:07

We hebben hier een flinke tijd nog over gediscussiëerd, maar het schijnt er nu echt te komen: een speciaal verhaal voor Zoetermeer! Op Suske en Wiske op het WWW kan je het hele verhaal lezen :)
Laatst gewijzigd door Ramon op 30 okt 2004, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 13 jan 2004, 12:09

Leuk maar reken maar op begin 2005

Plaats reactie