282. De Breinbrekers

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 07 mei 2004, 16:26

Beste Petraatje,

Franz Kafka was een auteur Oostenrijke afkomst en leefde van 1883 tot 1924.
Zijn romans kun je als je het wilt in de buurt van het expressionisme plaatsen, echter laat zich werk niet echt in een bepaald vak toeordenen. Hij is een van de belangrijkste auteurs uit de 20e eeuw.
Hij maakte gebruik van een klare, eenvoudige maar uitgefeilde prosa om in zijn romans de mens als eenzaam wezen in een moderne wereld, met de daaruit volgende angst voor het leven en het steeds in weerspraak zijn met zichzelf, te beschrijven.
Dat wat hij beschrijft in zijn romans, heeft hij veelvoudig zelf meegemaakt.
Zijn romans gelden zodoende als zwaarmoedig van aard.
Enkele romans van hem zijn Der Prozess, Das Schloss en Der Hungerkünstler. :(
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

luca
Forum voor de Fans fan

Bericht door luca » 07 mei 2004, 16:26

Het is alleen maar slechte commentaar :x

brandweer
Suske en Wiske Megafan

Bericht door brandweer » 07 mei 2004, 16:28

Luca schreef:
Het is alleen maar slechte commentaar

Hierbij sluit ik me volkomen aan. Er is geen enkele positieve noot in je verhaal. :x

luca
Forum voor de Fans fan

Bericht door luca » 07 mei 2004, 16:34

Trouwens : dat van die manga-stijl is toch niet waar ?
ga hier is kijken www.manga.com
dat lijkt toch helemaal niet op Suske en Wiske

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Re: Lezen....

Bericht door Hans » 07 mei 2004, 16:35

Comic Base schreef:
brandweer schreef:Als je echt over Suske en Wiske een recensie wil schrijven begin dan eens met een willekeurige stapel Suske en Wiske's te lezen en niet alleen de laatste nieuwe.
Weer zo'n vooroordeel over journalisten: dat ze Suske & Wiske nooit lezen. Ik heb in de loop der jaren stapels verslonden, dus ik weet heus waar ik over praat.

Als ik jouw stukje lees staat die vol met vooroordelen, dus de pot verwijt de ketel een beetje.......... ;)
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Petraatje
Suske en Wiske kenner

Bericht door Petraatje » 07 mei 2004, 16:37

Nosferatu schreef:Beste Petraatje,

Franz Kafka was een auteur Oostenrijke afkomst en leefde van 1883 tot 1924.
Zijn romans kun je als je het wilt in de buurt van het expressionisme plaatsen, echter laat zich werk niet echt in een bepaald vak toeordenen. Hij is een van de belangrijkste auteurs uit de 20e eeuw.
Hij maakte gebruik van een klare, eenvoudige maar uitgefeilde prosa om in zijn romans de mens als eenzaam wezen in een moderne wereld, met de daaruit volgende angst voor het leven en het steeds in weerspraak zijn met zichzelf, te beschrijven.
Dat wat hij beschrijft in zijn romans, heeft hij veelvoudig zelf meegemaakt.
Zijn romans gelden zodoende als zwaarmoedig van aard.
Enkele romans van hem zijn Der Prozess, Das Schloss en Der Hungerkünstler. :(
Thnx Nosferatu, maar kun je een beetje minder abn gebruiken enzow.. ik heb geen idee wat het expressionisme is,..ik ben pas 14 :lol:
Enne dat van manga is wel wara hoor, ik leef zowat voor manga én s&w, en ik zie dat er wel een beetje in hoor..Hij beodeld trouwens niet het uiterlijk van de strip, maar dat snelle, emotieverhaal zonder echt een uitgewerkt verhaal, als je me snapt(vast niej want ik leg et warrig uit :oops: :P )
Laatst gewijzigd door Petraatje op 07 mei 2004, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

If you love me, I win.If you hate me, I win to, cus I've done something that made you hate me, so I've total controll on you.What ever you do, I'll always win.

brandweer
Suske en Wiske Megafan

Bericht door brandweer » 07 mei 2004, 16:38

Misschien een beetje, maar je mag :suske: & :wiske: toch wel een beetje verdedigen, niet toch.

Petraatje
Suske en Wiske kenner

Bericht door Petraatje » 07 mei 2004, 16:40

natuurlijk!Ik heb het toch ook neij over S&w int algemeen tog :P .Ik vind alleen dat er in de BB een beetje mangachtig iets voorkomt.Suske en Wiske zijn gewoon geweldig, alleen de BB was niet geslaagd vond ik :P
Afbeelding

If you love me, I win.If you hate me, I win to, cus I've done something that made you hate me, so I've total controll on you.What ever you do, I'll always win.

brandweer
Suske en Wiske Megafan

Bericht door brandweer » 07 mei 2004, 16:42

Akkoord, de BB is nou niet het beste album van Marc, maar een beetje meer research zou toch niet kwaad kunnen wil je een recensie schrijven.

Petraatje
Suske en Wiske kenner

Bericht door Petraatje » 07 mei 2004, 16:44

Ja dat vind ik ook :D
Afbeelding

Comic Base
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Kafkaësk

Bericht door Comic Base » 07 mei 2004, 17:12

Het ging dus om mijn omschrijving van het verhaal. Ik noemde dat 'kafkaësk'. Dat is minder hoogdravend dan het lijkt. De dikke Van Dale zegt:
kaf·ka·ësk (bn.)
1 op raadselachtige wijze angstaanjagend, wat doet denken aan de werken van de schrijver Franz Kafka
Een dergelijke sfeer maakt een verhaal eng. Dat lijkt me niet de bedoeling bij een strip als Suske & Wiske.

Groet,
Jeroen
Lees het laatste stripnieuws op COMICBASE.NL

Petraatje
Suske en Wiske kenner

Bericht door Petraatje » 07 mei 2004, 17:22

Eng?De BB?Ik vond hem juist ene beetje kinderlijk, niet eens spannend
Afbeelding

Stef
Forum voor de Fans fan

Re: Kafkaësk

Bericht door Stef » 07 mei 2004, 17:29

Comic Base schreef:Het ging dus om mijn omschrijving van het verhaal. Ik noemde dat 'kafkaësk'. Dat is minder hoogdravend dan het lijkt. De dikke Van Dale zegt:
kaf·ka·ësk (bn.)
1 op raadselachtige wijze angstaanjagend, wat doet denken aan de werken van de schrijver Franz Kafka
Een dergelijke sfeer maakt een verhaal eng. Dat lijkt me niet de bedoeling bij een strip als Suske & Wiske.

Groet,
Jeroen

Geplukt van Suske en Wiske op het WWW:

Leeftijd 12
Cijfer 9
Commentaar Heel goed album:
Leuke verhaallijn! - Leuke grappen! - Leuke slechteriken! - Goed opgebouwd begin! - Goed einde!
Er is alleen een ding wat ik minder vond: Toen suske en wiske in een keer de slechteriken versloegen door hen in elkaar te slaan.

Leeftijd 12
Cijfer 9
Commentaar Ik vindt het goed spijtig dat zuster Odfella ni meer meedoet voor de rest is alles goed gemaakt ik hoop dat de volgende nog beter gaat zijn.

Leeftijd 12
Cijfer 10
Commentaar Ik vind dit verhaal mooi (spannend vooral.)
Vooral met die Jean Carvelle.
Eigenlijk mis ik professor Barabas een beetje.
Maar gelukkig kwam hij als een mini-Barabassje in deze strip.
En hij is verder ook mooi

Kijk eens hoe bang deze lezertjes waren en hoe slecht ze het album vonden...

Jeroen...jij hebt je mening en die respecteer ik...maar probeer je mening als "objektieve Journalist" niet aan de anderen op te dringen...

Ik zwijg nu want anders ga ik, vrees ik, morgenochtend als ontbijt enkele jounalisten oppeuzelen...:mrgreen:

Ciao...

luca
Forum voor de Fans fan

Bericht door luca » 07 mei 2004, 17:35

Ik ben 11 en vind het een heel goed verhaal en als je een eigen mening hebt mag je die wel zeggen maar moet je ons niet willen laten denken aan een ontbijt van journalisten zoals Stef al schreef

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 07 mei 2004, 17:50

Jongens, een mening is een mening he ;) Maar ook ik ben het er niet mee eens, Marc heeft voor mijzelf zeker wel bewezen een groot verteller te zijn en de tekenstijl is ook van hoog niveau!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie