282. De Breinbrekers

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
luca
Forum voor de Fans fan

Bericht door luca » 07 mei 2004, 15:03

Er stond dat het de kinderen niet zou boeien !! Ik vond het net één van de betere verhalen!

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 07 mei 2004, 15:05

Beste Jeroen,

De meester benaderen!
Als je er goed over nadenkt en je ogen opendoet, zie je dat Paul Geerts en ook Marc Verhaegen dat gedaan hebben en nog steeds doen, maar op een modernere wijze als destijds Willy Vandersteen. Het ziet er werkelijk uit, dat iedereen nog in het verleden leeft. Suske en Wiske moeten evolueren om te overleven en dat heet zich de tijd aanpassen, waarin het lezerschap leeft! De breinbrekers is zodoende een geslaagde allegorie op onze samenleving!
En nog iets! Je kunt je niet alleen naar de blauwe reeks richten, want Willy heeft meer gepresteerd als alleen maar de blauwe reeks.

Enne... wie Kafka is, hoef je niet op die (arrogante) manier te laten zien!!!
Ik weet wie hij is en ken zijn werk! Als iemand hem niet kent, dan laat het op een fatsoenlijke manier aan degene weten! :x

Salut en de kost.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Comic Base
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Re: Journalisten over S&W

Bericht door Comic Base » 07 mei 2004, 15:49

Stef schreef:Als goed geinformeerde journalist zou je moeten weten dat dit ook helemaal niet de bedoeling is, Geerts vroeger en nu Verhaegen schrijven en tekenen Suske en Wiske op hun manier...aangepast aan de huidige tijd.
Die aanpassingen aan de huidige tijd zijn niet bepaald gelukt. Het gekrakeel over Wiske's naveltruitje is nog maar net verstomd. En die nieuwe poppenstijl van Verhaegen komt nogal kinderlijk over.

Een eigen stijl is prima, maar dat is nog geen excuus om af te zakken naar een bedenkelijk niveau...

Groet,
Jeroen
Lees het laatste stripnieuws op COMICBASE.NL

Comic Base
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Comic Base » 07 mei 2004, 15:52

Nosferatu schreef:En nog iets! Je kunt je niet alleen naar de blauwe reeks richten, want Willy heeft meer gepresteerd als alleen maar de blauwe reeks.
Ik zeg ook niet dat dat het enige is dat Vandersteen gemaakt heeft. Ik zeg alleen dat ik dat deel van zijn oeuvre erg verdienstelijk vind.
Enne... wie Kafka is, hoef je niet op die (arrogante) manier te laten zien!!!
Dat was niet arrogant bedoeld.

jari
Die-hard fan

Bericht door jari » 07 mei 2004, 15:57

Comic Base schreef:En die nieuwe poppenstijl van Verhaegen komt nogal kinderlijk over.
mischien is dit zo voor de vele kinderen die ook suske en wiske lezen

Comic Base
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Comic Base » 07 mei 2004, 16:03

jari schreef:
Comic Base schreef:En die nieuwe poppenstijl van Verhaegen komt nogal kinderlijk over.
mischien is dit zo voor de vele kinderen die ook suske en wiske lezen
Het neigt heel erg naar manga. En dat past niet bij Suske & Wiske.

Petraatje
Suske en Wiske kenner

Bericht door Petraatje » 07 mei 2004, 16:03

Hmz als ik wat mag zeggen..Ik vond de breinbrekers ook niet echt geslaagd..en wie is die Kafka???
Afbeelding

If you love me, I win.If you hate me, I win to, cus I've done something that made you hate me, so I've total controll on you.What ever you do, I'll always win.

jari
Die-hard fan

Bericht door jari » 07 mei 2004, 16:04

Comic Base schreef:Het neigt heel erg naar manga. En dat past niet bij Suske & Wiske.
en dat is
:?

brandweer
Suske en Wiske Megafan

Bericht door brandweer » 07 mei 2004, 16:06

Het is heel gemakkelijk om de hele serie een "bedenkelijk niveau" te noemen omdat meneer het verhaal niet goed vindt, kinderlijk getekend is, dit wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. Zoals hierboven is aangehaald, Willy, Paul en Marc hebben elk hun eigen verhaal en tekenstijl. Als je echt over Suske en Wiske een recensie wil schrijven begin dan eens met een willekeurige stapel Suske en Wiske's te lezen en niet alleen de laatste nieuwe.

:twisted:

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 07 mei 2004, 16:09

brandweer schreef:Het is heel gemakkelijk om de hele serie een "bedenkelijk niveau" te noemen omdat meneer het verhaal niet goed vindt, kinderlijk getekend is, dit wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. Zoals hierboven is aangehaald, Willy, Paul en Marc hebben elk hun eigen verhaal en tekenstijl. Als je echt over Suske en Wiske een recensie wil schrijven begin dan eens met een willekeurige stapel Suske en Wiske's te lezen en niet alleen de laatste nieuwe.

:twisted:

zeg brandweer je slaat de spijker op zijn kop.
hier ik sluit bij aan.

brandweer
Suske en Wiske Megafan

Bericht door brandweer » 07 mei 2004, 16:12

je slaat de spijker op zijn kop.
hier ik sluit bij aan.

Dank je Satestokje1.

Petraatje
Suske en Wiske kenner

Bericht door Petraatje » 07 mei 2004, 16:16

jari schreef:
Comic Base schreef:Het neigt heel erg naar manga. En dat past niet bij Suske & Wiske.
en dat is
:?
Ahh dit is mijn terrein.. :D Manga:Japanse strips.Vaak wordt er meer uitgebeeld met emoties dan met Woorden.Ik denk dt Comic dat bedoelde, of niet?

Mja ik vind dat ook...ik wete het niet hoor, maar ik vind dat je gelijk hebt.BB ís idd een teleurstelling voor me geweest, zeker na dgvp, wat ik een geweldig verhaal vind..
Afbeelding

If you love me, I win.If you hate me, I win to, cus I've done something that made you hate me, so I've total controll on you.What ever you do, I'll always win.

Comic Base
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Lezen....

Bericht door Comic Base » 07 mei 2004, 16:16

brandweer schreef:Als je echt over Suske en Wiske een recensie wil schrijven begin dan eens met een willekeurige stapel Suske en Wiske's te lezen en niet alleen de laatste nieuwe.
Weer zo'n vooroordeel over journalisten: dat ze Suske & Wiske nooit lezen. Ik heb in de loop der jaren stapels verslonden, dus ik weet heus waar ik over praat.

brandweer
Suske en Wiske Megafan

Bericht door brandweer » 07 mei 2004, 16:20

Weer zo'n vooroordeel over journalisten: dat ze Suske & Wiske nooit lezen. Ik heb in de loop der jaren stapels verslonden, dus ik weet heus waar ik over praat.
Zou je niet zeggen als je die recensie leest. :gek:

Comic Base
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Lezen.....

Bericht door Comic Base » 07 mei 2004, 16:25

brandweer schreef:
Ik heb in de loop der jaren stapels verslonden, dus ik weet heus waar ik over praat.
Zou je niet zeggen als je die recensie leest. :gek:
Waarom dan niet?

Plaats reactie