[Kortverhaal] De coole kastaar

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
devergeet8ige50er
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Re: [Kortverhaal] De coole kastaar

Bericht door devergeet8ige50er » 29 nov 2012, 08:56

Ik ben er stil van jammer hoor dat de troskompas er mee stopt maar gelukkig heb ik ze inmiddels allemaal en daar ben ik dan weer blij mee :wiske2:

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 29 nov 2012, 10:03

voor mij weer een reden om het abbo te stoppen bij troskompas

dit is al het zoveelste abbo dat ik stop zet

verhaal zelf is leuk / gewaagd / en heel up to date

cees
Forum voor de Fans fan

Bericht door cees » 29 nov 2012, 16:02

Ben er hard over aan het nadenken om mijn beide abbo op te zeggen,kan het nog steeds niet over uit dat deze korte verhalen van de ene dag op de andere stop gezegd wordt,terwijl er nog een verhaal op de plank lag (Het vervloekte venster)deze dan als laatste verhaal te vermelden dan kan men er op voor bereiden,en niet met een stom antwoord over de brug komen we waren aan vernieuwing toe,ik vind dat geen vernieuwing een strip verhaal vervangen voor een ander stripverhaal, ik heb een ander vermoeden, maar laat ik me maar in houden anders krijgen we dit ritueel weer.
mijn nieuwe email adres is

rover12031@outlook.com

Niels74
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Niels74 » 29 nov 2012, 18:17

Ik veronderstel dat de Troskompas dan ook stopt met de Junior Suske en Wiske-bijlagen?

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 29 nov 2012, 19:07

Ik hoop dat die kortverhalen nog eens als een normale, betaalbare softcover worden uitgebracht.

Ze zijn nu of te klein of te duur.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 29 nov 2012, 20:03

Van mij mogen ze deze gerust per 2 bundelen en tussen de regulaire albums uitgeven. Zo hebben ze alvast meer tijd om aan één volwaardig verhaal te besteden. ;)

cees
Forum voor de Fans fan

Bericht door cees » 30 nov 2012, 13:54

Heb in de loop van de ochtend de tros gebeld betreffende de bijlage die om de twee maanden bij een tros lid wordt toegevoegd namelijk Suske en Wiske junior,werd me mede gedeeld dat deze gewoon door zal gaan alleen in een andere uitvoering,wel dezelfde maat alleen anders in gedeeld.Hoop jullie hiermee tevreden heb gesteld. :wink:
mijn nieuwe email adres is

rover12031@outlook.com

RijntjeDonkerwoud
Suske en Wiske kenner

Bericht door RijntjeDonkerwoud » 01 dec 2012, 14:02

Zou dit nou ook gevolgen hebben voor de serie in zijn geheel? Dus ook voor de reguliere albums? Kan me zo voorstellen dat het financieel een enorme knauw is dat de Troskompas ermee stopt.

Niels74
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Niels74 » 05 dec 2012, 09:35

Wat is eigenlijk de echte reden dat Troskompas stopt? Heeft het met het laatste verhaal zelf te maken? Ik kan me inbeelden dat ze Donald Duck wat veiliger vinden dan Suske en Wiske die ineens met drugshandel te maken krijgen ...

Ik dacht trouwens dat Vandersteen had vastgelegd dat Suske en Wiske so wie so niet met drugs in aanraking mochten komen? Als ik Google kom ik op een site van een Vlaamse krant de volgende quote tegen van Standaard Uitgeverij: 'Vandersteen liet in zijn testament strikt noteren wat wel en niet mag. Verboden onderwerpen in strips en campagnes zijn alcohol, drugs, seks en buitensporig geweld', zegt Ludo Stroobants van Standaard Uitgeverij.

Is dit verhaal door de mazen van het net geglipt? Zijn de erven hier blij mee? Is het na Marc nu Luc die die grenzen van het toelaatbare aftast?

Weet iemand trouwens of 'het testament van Vandersteen' waarover zo vaak wordt gesproken écht bestaat? Zo ja, wie bewaart het en wat staat er écht in over wat er wel of niet mag gebeuren met zijn stripfiguren?

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 05 dec 2012, 10:15

Hey Niels, niet zo streng! In verhalen van Vandersteen zelf komen dit soort zaken ook voor. Suske en Wiske had in het begin absoluut geen soft imago, eerder rebels! (okee, voor die tijd dan) Het is goed dat we langzaam weer terug gaan naar dat rebelse.

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 05 dec 2012, 13:04

Sus en Wis zijn inderdaad altijd rebels geweest... tot de oplages groter werden en Vandersteen het op safe wou spelen en niemand meer tegen de borst wou stoten (de toornige tjiftjaf was de laatste keer geloof ik?)

Paul Geerts heeft prachtige verhalen afgeleverd en vormelijk vaak relatief "duister" en "donker" durven gaan (zoals het in een goed verhaal hoort), maar inhoudelijk bleef het vaak iets te braaf (ondanks dat een verhaal over vriendschap en liefde etc.. zeker een must is af en toe), maar de zwaardere thema's zijn in de jaren '80 en '90 (met uitzondering ergens nog robokop(!)) helemaal vermeden of heel fel ondergedompeld geweest in zeemzoetige zeemzoetigheid. Paul's eerste verhaal: ging over gokverslaving (gekke gokker), de olijke olifant (wiske met een persoonlijkheidscrisis)... en wanneer het later veel braver moest zijn, was het zo goed als elk verhaal dat sus en wis op bezoek gingen naar een of ander land/streek

Maar dat (inhoudelijk) zoetig bronnetje is ook eindig, dus goed zo dat ze nieuwe horizonten gaan verkennen!

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 05 dec 2012, 22:37

Als men het zo wilt, dan is Lieve Lilleham van Paul Geerts een "softe" aanpak van het thema `Loverboys´.
Een thema, wat midden jaren 80 brisant werd en nu, jammer genoeg, een thema is, wat aan de orde van de dag is! :huh?:
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 05 dec 2012, 23:15

De Stoute Steenezel ging over alcoholmisbruik, toch echt wel een 'zwaarder' thema. Dat werd in die tijd (begin jaren 80) niet vermeden dus.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 06 dec 2012, 11:11

Er zijn zeker meerdere zwaardere thema's aan bod gekomen, ook in de jaren '80 en '90. Een iets minder licht onderwerp aansnijden en het vervolgens in het scenario verwerken, hoeft niet persé samen te gaan met een zwaarder album op zich. Zo zie ik het. En wat dat betreft hebben we ook in de minder rebelse tijden een aardig aanbod gekregen. Ik vond trouwens dat ook Vandersteen deze onderwerpen eerder zijdelings aan bod liet komen óf soms constant aanwezig zonder er op in te gaan. Wat ik een goede manier vond, overigens. Wat dat betreft, heb ik dus niet het gevoel dat dit ooit anders geweest is.

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 06 dec 2012, 16:23

ja het testament bestaat - er zijn twee beheerders maar of die nog in leven zijn is mij een vraagteken

Plaats reactie