[Kortverhaal] De treiterende trien

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
RenéWanders
Suske en Wiske fan

Bericht door RenéWanders » 10 jan 2009, 16:18

Ik mis de fles met drank aan het been van Sus Antigoon.

Wellicht niet goed gekeken dat dit bij dit figuur hoort?
Na een aantal jaren eindelijk weer tijd voor deze mooie hobby

RijntjeDonkerwoud
Suske en Wiske kenner

Bericht door RijntjeDonkerwoud » 11 jan 2009, 03:12

RenéWanders schreef:Ik mis de fles met drank aan het been van Sus Antigoon.

Wellicht niet goed gekeken dat dit bij dit figuur hoort?
Tsja, ik vrees dat het hier om een bewuste keuze gaat en dat zij elke verwijzing naar drank mijden in de nieuwe strips. Teveel jonge mensen die aan de drank geraken anno 2009.
Laatst gewijzigd door RijntjeDonkerwoud op 12 jan 2009, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 11 jan 2009, 14:43

Sus is gestorven aan overmatig drankmisbruik en moet daarom met de fles rondspoken. Dat is toch al een voorbeeld?

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 11 jan 2009, 14:52

Eindelijk ook eens kunnen lezen. Ah, 't is wel eens leuk als tussendoortje, maar ook niet meer dan dat. Een kortverhaal als dit heeft niet veel om het lijf. Eens tof, zonder meer.

Bij de tekeningen had een beetje gemengde gevoelens. Enerzijds merk ik dat vooral de houding van de personages meer weg hebben van 'n typische Vandersteen dan wat we tegenwoordig zien, een pluspunt. Ook de gezichtsuitdrukkingen van (vooral) Suske en Lambik voelen enorm vertrouwd, maar daar tegenover staat dan 'n Wiske en Sidonia van nu. Vond ik persoonlijk 'n beetje vreemd. En Sus Antigoon vond ik minder goed uit de verf komen hier, net als De Zwarte Madam.

Maar zoals gezegd, met plezier gelezen.

RijntjeDonkerwoud
Suske en Wiske kenner

Bericht door RijntjeDonkerwoud » 12 jan 2009, 01:15

Rikki - Erik schreef:Sus is gestorven aan overmatig drankmisbruik en moet daarom met de fles rondspoken. Dat is toch al een voorbeeld?
Dat vind ik zelf ook, maar ik vrees dat de studio meegaat met de politiek correcte lobby die meent dat elke verwijzing naar drugs, alcohol of roken leidt tot het daadwerkelijke gebruik ervan. Tegenwoordig is het eigenlijk ook al not done om eens een biertje te drinken waar de kids bij zijn, want dat zou procentueel tot meer alcoholverslavingen leiden.

Sandr
Suske en Wiske Megafan

Re: [Kortverhaal] De treiterende trien

Bericht door Sandr » 14 jan 2019, 20:23

Afbeelding

In maart komt de mogelijkheid om ‘buiten de reeks uitgaves’ aan te schaffen. 10 albums verschijnen dan en Luc Morjaeu tekende er nieuwe covers voor! De treiterende trien lijkt me de zevende cover te zijn..

Bron: http://www.fameuzefanclub.nl/nieuws/her ... halen.html

Plaats reactie