[Kortverhaal] Sinjeur Stekkepoot

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
comicFREAK*
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door comicFREAK* » 12 okt 2006, 18:21

Mooi gezegd, ben ik helemaal mee eens! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lila
Suske en Wiske kenner

Bericht door Lila » 13 okt 2006, 12:59

Ik sloeg gisteren de Troskompas open en net zoals vorige week vind ik dit weer TE simpel getekend. Een van de slechtste tekeningen van de studio, maar de inkleuring is FAN TAS TISCH !
Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 13 okt 2006, 13:38

ach je mag blij zijn dat er getekend word ,bij sommige plaatjes word de achtergrond voor het gemak gewoon wit gehouden :wink:

RX
Suske en Wiske fan

Bericht door RX » 24 nov 2006, 09:45

Weet iemand toevallig of de verhalen 'sinjeur stekkepoot' en 'primitieve paljassen' integraal worden uitgebracht in album ?

Lila
Suske en Wiske kenner

Bericht door Lila » 25 nov 2006, 08:22

Er zou ook een kortverhaal in de maak zijn over een nieuwe hobby van Lambik...

Dat zou te lezen moeten zijn in Troskompas na 'Sinjeur Stekkepoot'...
Bron: Studio Vandersteen

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 21 dec 2006, 18:26

RX schreef:Weet iemand toevallig of de verhalen 'sinjeur stekkepoot' en 'primitieve paljassen' integraal worden uitgebracht in album ?
Ik heb het gevraagd aan Studio Vandersteen en ze hebben geantwoord
dat ze het nog niet zeker weten. Misschien in een vakantie album.

Zijn er nog meer mensen die geen Troskompas hebben en toch deze verhalen willen lezen ? Graag jullie ractie

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 21 dec 2006, 20:32

goofy22 schreef:Zijn er nog meer mensen die geen Troskompas hebben en toch deze verhalen willen lezen ? Graag jullie ractie
Yes, me. Ik had er eigenlijk min of meer op gerekend dat ze samen zouden worden uitgebracht, zoals is gebeurd met "de blikken blutser + het mopperende masker". Maar hoe dan ook, ik verwacht wel dat ze op één of andere manier uitgebracht zullen worden. Ik denk niet dat deze verhalen exclusief voor Troskompas zijn gemaakt.

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 21 dec 2006, 23:29

In de x-large versie die uitkomt op 6 juni 2007 zal waarschijnlijk het verhaal "het mopperende masker" komen

Arthur
Suske en Wiske fan

Bericht door Arthur » 22 dec 2006, 12:06

jerom39 schreef:In de x-large versie die uitkomt op 6 juni 2007 zal waarschijnlijk het verhaal "het mopperende masker" komen
Het lijkt me geen goede zet om een verhaal dat al op 3 manieren verschenen is op deze manier nogmaals uit te geven. Met een exclusiever S&W-verhaal zal zo'n X-tralarge-album toch beter moeten verkopen

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 22 dec 2006, 13:17

Arthur schreef:
jerom39 schreef:In de x-large versie die uitkomt op 6 juni 2007 zal waarschijnlijk het verhaal "het mopperende masker" komen
Het lijkt me geen goede zet om een verhaal dat al op 3 manieren verschenen is op deze manier nogmaals uit te geven. Met een exclusiever S&W-verhaal zal zo'n X-tralarge-album toch beter moeten verkopen
Dit is ook mijn idee. Waarom "het mopperende masker", wat al een paar keer uitgegeven is, en niet "de primitieve paljassen" en/of "Sinjeur Stekkepoot" die nog bijna niemand heeft gezien :?

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 23 dec 2006, 08:58

Antoon schreef:
Arthur schreef:
Dit is ook mijn idee. Waarom "het mopperende masker", wat al een paar keer uitgegeven is, en niet "de primitieve paljassen" en/of "Sinjeur Stekkepoot" die nog bijna niemand heeft gezien :?

Maar ik wel hoor mijn schoonmoeder bewaar alle troskompassen voor mij.
dDus tot nu ik heb ik alle korte verhalen gelezen die uitgekomen zijn de troskompas.

cees
Forum voor de Fans fan

Tros kompas

Bericht door cees » 03 jan 2007, 09:00

Vanaf volgende week nieuw verhaal in troskompas
De microkomiek.Dat is in de week 6 tm 12 januari

Hier nog een aanvulling op het verhaal sinjeur stekkepoot van mijn kant .Ik heb het idee dat ze van dit verhaal een snel einde willen maken,want ze zijn vergeten de laatste 4 stroken te nummeren,en ze zitten ineens in de huiskamer rond de kerstboom terwijl in het hele verhaal niet over kerstmis wordt gesproken,en er kwam ineens naar voren over een mogelijke huwelijk tussen Lambiek en Tante Sidonia.ik heb toch vernomen dat in het testament staat dat die twee nooit in het huwelijk mogen treden.Waarom wordt er dan toch over nagedacht door de tekenaars en strip schrijvers?? :roll: :roll: :roll:
mijn nieuwe email adres is

rover12031@outlook.com

Antoon
Admin

Re: Tros kompas

Bericht door Antoon » 03 jan 2007, 11:53

cees schreef:en er kwam ineens naar voren over een mogelijke huwelijk tussen Lambiek en Tante Sidonia.ik heb toch vernomen dat in het testament staat dat die twee nooit in het huwelijk mogen treden.Waarom wordt er dan toch over nagedacht door de tekenaars en strip schrijvers?? :roll: :roll: :roll:
Dat staat (zoveel ik er van weet) inderdaad in het testament, maar dat neemt niet weg dat er niet op gezinspeeld kan worden. Kijk maar na: de sterrenplukkers, de parel in de lotusbloem, de gevederde slang en onlangs nog de blikken blutser. Verder kan ik er weinig over zeggen want ik ken het hele verhaal Sinjeur Stekkepoot niet. Het is jammer om te horen dat men zich er makkelijk vanaf maakt.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 07 mar 2007, 12:06

Heel goed scenario! Ook een mooie inkleuring. Grappig dat Weerwaterman ook al in dit verhaal voorkomt (fontein). Het middelste plaatje van strook 36 doet je denken dat Wiske de zak expres (met een bedoeling) toch doorgooit. Toch is dit niet zo - foutje van de tekenaar? Dit keer heb ik ook weinig aan te merken op het gedrag van de hoofdfiguren, behalve op de nonchalantheid van Wiske.
Waar ik een probleem van maak is dat Sinjeur Stekkepoot en zijn kater teveel lijken op de burgemeester van Altenfels en zijn koddige kater. Ten eerste; waarom herkennen Sus, Wis en tante hun niet? Daarnaast gaat er wellicht anders gekeken worden naar het bestaande karakter uit 'De koddige kater' dankzij de andere invulling in dit verhaal. Recyclage is alleen de moeite als het goed gebeurd.
Een 9.

cees
Forum voor de Fans fan

korte verhalen

Bericht door cees » 07 mar 2007, 13:59

Rikki-Erik dat is me ook een paar keer op gevallen dat de korte verhalen beter verzorgd zijn dan de albums die momenteel op de markt verschijnen,is het dat er een ander aan de korte verhalen werk ,of is het dat er beter na gekeken wordt door de redacteur,of misschien dat het korte verhalen zijn,en zo vind ik dat ook van de reclame uit gave,niet de reclame uitgave van een bestaand album ,maar nieuwe verhalen.of is het misschien zo dat de reclame uitgaven-s niet bij studio Vandersteen bedacht of getekend en van tekst voorzien worden,En dat daar heel anderen personen mee bezig zijn :?: :?: En dat de tegen woordige tekenaar en tekstschrijver zo slecht in de markt liggen,en verder zeg ik er niks over,want jullie weten wat mijn stand punt over die twee zijn. :wink: :wink:
mijn nieuwe email adres is

rover12031@outlook.com

Plaats reactie