[Kortverhaal] Het rinkelende raderwerk

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Drenth
Forum voor de Fans fan

Bericht door Drenth » 19 sep 2006, 15:56

Getekend door ..... :
Het Rinkelende Raderwerk is verschenen
"Het Rinkelende Raderwerk", het tweede album van Suske & Wiske waar Dirk Stallaert aan meewerkte, is verschenen.
Het betreft een uitgave voor Cera, in de drie landstalen (Nederlands, Frans en Duits).
Meer info volgt.
Bron : http://dirkstallaert.blogspot.com/

PS leuke vermelding op de site
(met dank aan de klankentapper voor de cover)

simba979
Suske en Wiske fan

Bericht door simba979 » 25 sep 2006, 10:52

Ik vondt onderstaande op de site van cera.
voor geintresseerden

Hoe kan u deze Cera-strip bekomen?

voor Nederlandstalige vennoten: gratis wanneer u met de bon uit de Vennotenbrief naar Standaard Boekhandel gaat.
voor Franstalige vennoten: gratis wanneer u de bon uit de Vennotenbrief naar de aangeduide postbus stuurt.
voor niet-vennoten: u kan de strip bestellen door een mailtje te sturen met al uw gegevens (naam, adres en woonplaats) naar info@cera.be. De prijs van de strip is 5 euro. U ontvangt van ons een overschrijvingsformulier en na betaling sturen wij u de strip op!

Lila
Suske en Wiske kenner

Bericht door Lila » 27 sep 2006, 08:03

€5,00 voor een strip op maat vind ik echt belachelijk. En dan moet er ook nog eens verzendkosten bijkomen. Ik wacht gewoon lekker af en koop hem op een of andere suskeenwiske-beurs ofzo. €5,- vind ik toch wel veel.Neem nou De Energieke Guiten, die was en nog een veel groter formaat,en je kon hem gewoon in het Engels,Frans en in het Nederlands grati krijgen (je hoefde de verzendkosten niet eens te betalen). Nu weet ik wel dat dat echt een uitzondering is maar de onlangs verschenen strip 'De Vergeten Vluchtelingen' was €2,95 en dan zou dat óók nog eens het geld naar de stichting Vluchtelingen gaan.
Wat vinden jullie... is €5,00 te duur?
Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.

Joël
Forum voor de Fans fan

Bericht door Joël » 27 sep 2006, 08:39

Als het goed is is het inclusief verzenden, ook voor Nederland.

Drenth
Forum voor de Fans fan

Bericht door Drenth » 27 sep 2006, 08:54

Lila schreef :
maar de onlangs verschenen strip 'De Vergeten Vluchtelingen' was €2,95 en dan zou dat óók nog eens het geld naar de stichting Vluchtelingen gaan.
Op de beurs in Tessenderlo was er al een handelaar die € 5,00 vroeg voor 'De vergeten vluchtelingen'
Dus op de beurs hoeft het echt niet goedkoper te verkrijgen zijn.

Bovendien geeft CERA in haar e-mail heel duidelijk aan dat ze tzt alleen hun overschot aan niet-vennoten verkopen.
Dus daarna is het album op. Geen herdruk.

Hoe vaak kom je het album dan straks tegen?
Aanbod bepaalt vaak de prijs.

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 27 sep 2006, 21:33

Lila schreef:€5,00 voor een strip op maat vind ik echt belachelijk.

Nu weet ik wel dat dat echt een uitzondering is maar de onlangs verschenen strip 'De Vergeten Vluchtelingen' was €2,95 en dan zou dat óók nog eens het geld naar de stichting Vluchtelingen gaan.
studio theofiel , nergens iets gelezen dat de studio ook maar procentje heeft bij gedragen aan stichting vluchtelingenhulp. :oops:

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 27 sep 2006, 22:15

joepie schreef:
Lila schreef:€5,00 voor een strip op maat vind ik echt belachelijk.

Nu weet ik wel dat dat echt een uitzondering is maar de onlangs verschenen strip 'De Vergeten Vluchtelingen' was €2,95 en dan zou dat óók nog eens het geld naar de stichting Vluchtelingen gaan.
studio theofiel , nergens iets gelezen dat de studio ook maar procentje heeft bij gedragen aan stichting vluchtelingenhulp. :oops:
Verkeerde topic en nogal een zware beschuldiging, lijkt me! Heb je daar bewijzen voor, dat je dit meent?

Lila
Suske en Wiske kenner

Bericht door Lila » 29 sep 2006, 09:57

Heb ik een mailtje gestuurd naar Cera komt het bedrijf aan met; De Albums krijgen voorrang op Vennotten van Cera zelf. Of er dan nog albums zijn is de vraag. Er zijn al zoveel berichten ontvangen van de Noorderburen dat we denken dat we veel mensen teleurstellen.
Een herdruk voor onze Noorderburen, gaan we zeker niet doen.
Als we nog albums hebben sturen we je er zeker een op, maar die kans is erg klein.
Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 01 okt 2006, 11:06

mischien een daar heb je joep weer vraag :shock:
maar is het uitbrengen van een suske en wiske verhaal op deze wijze (beperkte oplage aleen voor aandeelhouders e.d . en wat restjes voor verzamelaar ) niet in strijd met de principes van willy vandersteen dat elk suske en wiske verhaal voor de kinderen bedoeld is ,en niet voor select groepje rinkelaars ? :?

jari
Die-hard fan

Bericht door jari » 01 okt 2006, 15:56

joepie schreef:mischien een daar heb je joep weer vraag :shock:
maar is het uitbrengen van een suske en wiske verhaal op deze wijze (beperkte oplage aleen voor aandeelhouders e.d . en wat restjes voor verzamelaar ) niet in strijd met de principes van willy vandersteen dat elk suske en wiske verhaal voor de kinderen bedoeld is ,en niet voor select groepje rinkelaars ? :?
het verhaal zelf(de softcoveruitgaves) is voor de kinderen bedoeld de luxes zijn puur voor de verzamelaars

Drenth
Forum voor de Fans fan

Bericht door Drenth » 04 okt 2006, 13:44

Lila schreef:Heb ik een mailtje gestuurd naar Cera komt het bedrijf aan met; De Albums krijgen voorrang op Vennotten van Cera zelf. Of er dan nog albums zijn is de vraag. Er zijn al zoveel berichten ontvangen van de Noorderburen dat we denken dat we veel mensen teleurstellen.
Een herdruk voor onze Noorderburen, gaan we zeker niet doen.
Als we nog albums hebben sturen we je er zeker een op, maar die kans is erg klein.
Ik heb ze vandaag betaald en nu afwachten wanneer ze binnenkomen.

Lila
Suske en Wiske kenner

Bericht door Lila » 04 okt 2006, 15:28

Heb jij het forumulier METEEN opgetuurd?

Drenth
Forum voor de Fans fan

Bericht door Drenth » 04 okt 2006, 16:30

Lila schreef:Heb jij het forumulier METEEN opgetuurd?
Nog voor het bericht van Simba979 al met CERA gemaild.
Vandaag 3/10 rekening gegevens ontvangen en geld overgemaakt.

Deel van de mail :
Gelieve in de mededeling uw naam te vermelden, het adres waar de strip naartoe mag gestuurd worden en het aantal exemplaren in het Nederlands, Frans of Duits dat u wenst.
Van zodra we uw betaling hebben ontvangen, wordt het album naar u toegestuurd.
Dus wie het eerst besteld/betaald heeft de meeste kans om ze te krijgen voordat de voorraad op is. Want men mag er eventueel meerdere bestellen.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 04 okt 2006, 19:56

Hoeveel kan je er per persoon bestellen?

simba979
Suske en Wiske fan

Bericht door simba979 » 20 okt 2006, 11:18

Weet iemand of er ook een luxe album hiervan is?

Plaats reactie