290. De blikken blutser + Het mopperende masker

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 17 feb 2006, 17:43

drinkende prutsers en mopperdende makkers :cry: , dachten slapend goud te verdienen, :cry: helaas bleken het paffende paljassen te zijn, :cry: die de kloon uithingen ........... :lol: :lol: :lol:
wwwwhhhooeeeehhhaaahhhaaahhhaaahaaaaa

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 17 feb 2006, 18:54

joepie schreef:drinkende prutsers en mopperdende makkers :cry: , dachten slapend goud te verdienen, :cry: helaas bleken het paffende paljassen te zijn, :cry: die de kloon uithingen ........... :lol: :lol: :lol:
wwwwhhhooeeeehhhaaahhhaaahhhaaahaaaaa
Stop aub met dat ongefundeerde commentaar!

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 17 feb 2006, 19:38

Rikki - Erik schreef:Eerlijk is eerlijk, de blikken blutser is een goed kortverhaal. Ik heb er een 8 voor gegeven, binnenkort plaats ik hier m'n recensie.
oei ...tegen het zere been? een 8 voor flauw niet orgineel verhaal hoelang gaan we nog door met roepen ik heb hoop / ik zie toch verbetering / geef ze een kans ( wie allemaal),met een 8 plaats je dit album toch tussen een groot aantal semi klassiekers.
nee erik wel een beetje de grap van smakeloze kinderbedtijd verhaal doorspekt met flauwe grappen ala rooie oortjes inzien ,
bami gegeten? :lol:

Drenth
Forum voor de Fans fan

bekijk het toch van uit het gezichtspunt van kinderen

Bericht door Drenth » 17 feb 2006, 20:09

Ik zou zeggen

Denk er aan dat deze verhalen bestemd zijn voor kinderen van bijv. 10 jaar oud.

Het is niet gericht op ons volwassenen.
Maar het is gericht op de beleving van kinderen.

Antoon
Admin

Re: bekijk het toch van uit het gezichtspunt van kinderen

Bericht door Antoon » 17 feb 2006, 21:56

Campesino schreef:Ik zou zeggen

Misschien, maar als dat zo is missen ze toch wel een hele grote doelgroep. Daarnaast is er toch geprobeerd om tenminste één grap voor de volwassen mens erin te verwerken (Spoiler! de blauwe pillen om de ophaalbrug omhoog te krijgen. Spoiler!)

Zoals ik al eerder zei vind ik het verhaal niet slecht, maar daar wil ik ook aan toevoegen: voor een kortverhaal. Kortverhalen zijn voor mij per definitie minder dan de langeverhalen, omdat er minder verhaal ingestopt kan worden: er is minder ruimte voor zijsprongen/onverwachte ontwikkelingen. Nu heb ik het idee (bij deze Studio) dat men voor de langeverhalen (zeker 'Het slapende goud') dezelfde 'soort' scenario's pakt als voor de kortverhalen en dat deze verder opgevuld worden met flauwe grappen en andere zaken waar men in no-time overheen leest.
Bij een langverhaal verwacht ik meer kwaliteit, meer diepgang, af-en-toe een zijsprong, intelligentere humor (een keer een flauwe grap is ook nog geen ramp) en vooral herkenbare karakters. Dat laatste geldt natuurlijk zeker ook voor de kortverhalen, maar daar is men tot nu toe beter in geslaagd de karakters te behouden dan bij de twee langverhalen.

Gilles
Forum voor de Fans fan

Re: bekijk het toch van uit het gezichtspunt van kinderen

Bericht door Gilles » 17 feb 2006, 23:17

Campesino schreef:Ik zou zeggen

Ik ben 18 jaar oud en ik lees vanalles, ik ben momenteel zelfs terug bezig aan de Smurfen.
Voor welke leeftijdscategorie vind je dat???
En ik hou van die verhalen wat ik van die nieuwe Suske en Wiske's niet kan zeggen...

morjau
Suske en Wiske kenner

Bericht door morjau » 18 feb 2006, 12:30

die sponsornamen op lambik zijn harnas doen mij wel wat aan de pfaffs denken :lol:
suske en wiskefreak zijn is een levensstijl

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 18 feb 2006, 13:54

Ik respecteer ieders mening. Of je nu voor of tegen de nieuwe studio bent; prima.

Maar als ik blijf roepen: Lambik moet uit de Suske en Wiske strip, dit 100x achter elkaar, zonder een zinnige reden te geven, wie gaat mij dan serieus nemen? Of uberhaupt naar mij luisteren?

Wat wij hier doen op dit forum is precies hetzelfde. (Bijna) iedereen roept, de studio moet weg, de studio moet weg! Als je geen zinnige reden geeft hiervoor, denk je dan dat zij zich dan gaan aanpassen of uberhaupt weg gaan? Ze verklaren je voor gek en ze vinden dit forum maar een negatieve fan-corner.
En serieus; dat idee hebben veel buitenstaanders van ons forum.

En daarom hoop ik ook dat wij samen gaan zorgen voor een positieve uitstraling. Heb je een mening, geef dan ook argumenten en een reden voor deze mening. En als je die argumenten geeft, zorg dan ook dat ze ergens op slaan.

De studio is boe, poep, bah, vies, slecht, slaat helemaal nergens op.

Ik hoop dat jullie dat voortaan serieus willen nemen en hier ook iets mee doen. Want zo bereiken we samen veeeeel meer!
(dit bericht geldt niet voor de mensen die dat nog wel serieus doen en kunnen).

Gilles
Forum voor de Fans fan

Bericht door Gilles » 18 feb 2006, 17:53

Rikki - Erik schreef:
Wat wij hier doen op dit forum is precies hetzelfde. (Bijna) iedereen roept, de studio moet weg, de studio moet weg! Als je geen zinnige reden geeft hiervoor, denk je dan dat zij zich dan gaan aanpassen of überhaupt weg gaan? Ze verklaren je voor gek en ze vinden dit forum maar een negatieve fan-corner.
En serieus; dat idee hebben veel buitenstaanders van ons forum.
Van mij moeten ze niet weg hoor. Ik koop ze toch niet meer dus kan het me niet schelen :lol:
Als de krantenactie van het nieuwsblad zal ten einde zijn zie ik me verder geen uitgaves van de Suske en Wiske-stal kopen.
Geldige reden? Wat is een geldige reden? Geld is de enige geldige reden...

Nick
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Nick » 18 feb 2006, 19:38

ik vind het verhaal niet zo! Een reden zal ik geven, er zit weinig diepgang in (ja het is een kortverhaal dus kort moet het zijn!) maar ik vind dat er in de butser op een bepaalde manier "misbruik" gemaakt wordt van Jerom, komt heel even voor en is , tsja ik schrijf dit en ik weet het niet. Er is geen magie, geen diepgang, geen klik meer tussen mij en de voorlopige werken van de nieuwe studio. Trouwens iedereen mag een mening hebben dus als je het allemaal kut vind moet je dat gewoon kunnen zeggen of gaan jullie dan ook Suske en Wiske verbranden en moet je oppassen wat je zegt!

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 18 feb 2006, 20:24

Ik ben het met Nick eens. Sommige dingen zijn gewoon slecht (en dan zeg ik het nog netjes) zonder dat je daar een reden voor moet of kunt geven.

En het kan me eerlijk gezegd geen reet schelen wat "de studio" van dit forum vind. Als zij inderdaad al onze meningen alleen maar af doen als domme en negatieve fanpraat dan hebben ze nog meer hoogmoed in hun hoofden zitten dan ik al dacht en zoals iedereen weet: hoogmoed komt voor de val. 8)

Hoe of van wie weet jij dat dan eigenlijk dat de studio dit vind Erik?
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Stef
Forum voor de Fans fan

Bericht door Stef » 19 feb 2006, 03:36

Hans schreef:Ik ben het met Nick eens. Sommige dingen zijn gewoon slecht (en dan zeg ik het nog netjes) zonder dat je daar een reden voor moet of kunt geven.
Is dat niet wat makkelijk ?
Dat het moet kunnen OK, maar of het heel overtuigend overkomt weet ik niet zo. :roll:

en even terzijde, wat dit forum betreft, tja... ondanks het leuk is en heel "open en vrij", echt representatief is het nu ook weer niet.

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 19 feb 2006, 11:29

Stef schreef:
Hans schreef:Ik ben het met Nick eens. Sommige dingen zijn gewoon slecht (en dan zeg ik het nog netjes) zonder dat je daar een reden voor moet of kunt geven.
Is dat niet wat makkelijk ?
Dat het moet kunnen OK, maar of het heel overtuigend overkomt weet ik niet zo. :roll:

en even terzijde, wat dit forum betreft, tja... ondanks het leuk is en heel "open en vrij", echt representatief is het nu ook weer niet.
De meeste mensen laten zich toch niet overtuigen door de (goede) redenen van een ander, dus waarom zou ik me vermoeien. :lol:

En een onderbouwing voor het feit dat de studio slecht werk aflevert, hoef ik hier toch zeker niet te geven, want als je dat niet ziet.
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 19 feb 2006, 11:51

Ik vind het onzin dat wij de bezoekers hier minder negatief moeten laten zijn: dit forum is er júist om iedereen zijn mening te laten geven. Als die overwegend negatief is... tja, zegt genoeg! Enigszins je kritiek onderbouwen ben ik het echter wel mee eens.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Kludde
Bezoeker
Contacteer:

Blikken Butser

Bericht door Kludde » 19 feb 2006, 11:56

Ik heb het album gisteren in het Stripmuseum gekocht, maar het valt me tegen dat het twee verhalen zijn in plaats van één lang verhaal.
De twee verhalen zelf zijn mooi gemaakt, daar niet van, maar één lang verhaal zou toch wel beter zijn.

Groetjes,
Kludde. 8)
Afbeelding

Plaats reactie