353. Het gewiste Wiske

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

353. Het gewiste Wiske

Bericht door S&W lover » 12 okt 2019, 20:15

De zwarte madam is springlevend en zint naar goede gewoonte op wraak. Samen met haar kornuiten Lange Wapper en Kludde smeedt ze plannen om de mensheid een flinke loer te draaien. Maar daarvoor moet ze opnieuw tot voorzitter van de spokenbond verkozen worden, iets wat de andere spoken helemaal niet zien zitten. Dus ontvoert ze Sus Antigoon en dwingt hem promotie voor haar te maken. Die kan niet anders dan toegeven maar beseft niet dat de wraakplannen van de Madam veel verder gaan dan hij denkt en de mensheid in diepe ellende zullen storten. Als Wiske die snode plannen toevallig te zien krijgt neemt de zwarte toverkol haar geheugen af. Suske en zijn vrienden trachten deze betovering te verbreken en ontdekken zo de vreselijke waarheid. 

Henmii
Suske en Wiske Megafan

Re: 353. Het gewiste Wiske

Bericht door Henmii » 14 okt 2019, 18:40

Klinkt erg goed. Laat het alsjeblieft goed zijn!

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 26 jul 2020, 22:41

Ik heb in De Telegraaf al enkele strookjes gelezen en het is erg en ernstig gesteld met Wiske; ze krijgt het zwaar te verduren!!

Verder vind ik het mooi dat Het Steen in Antwerpen weer zo'n belangrijke rol speelt net zoals in De zwarte madam.

Dat vond ik in het begin zo mooi in de Suske en Wiske-verhalen dat er zoveel mooie, historische gebouwen voorbij kwamen!!
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 27 jul 2020, 14:07

Op Izneo (voorheen Yieha) staat een preview. Ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal. De eerste pagina's zijn al veelbelovend!

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 08 aug 2020, 18:10

Afbeelding

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 13 aug 2020, 09:42

Positief verrast door dit verhaal. Ik vond het zelfs een zeer genietbaar album! Het verhaal dendert als een sneltrein, al op de eerste pagina begint de confrontatie met de Zwarte Madam. Veel knipogen naar de oude verhalen, deze keer op een originele manier! Het gemak waarmee Suske het spoor van een "vissenstaart" herkent is bewonderenswaardig. ;)
Dit is één van de beste albums van de afgelopen jaren naar mijn mening.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 13 aug 2020, 13:32

Jeroen schreef:
13 aug 2020, 09:42
Positief verrast door dit verhaal. Ik vond het zelfs een zeer genietbaar album! Het verhaal dendert als een sneltrein, al op de eerste pagina begint de confrontatie met de Zwarte Madam. Veel knipogen naar de oude verhalen, deze keer op een originele manier! Het gemak waarmee Suske het spoor van een "vissenstaart" herkent is bewonderenswaardig. ;)
Dit is één van de beste albums van de afgelopen jaren naar mijn mening.
Ik ga mee in jouw mening. De spanning, humor en veelzijdigheid is terug van weggeweest. Het verhaal is spannend, grappig, onverwachts, emotioneel en lekker snel! Het einde alleen té snel. In een klap is het avontuur voorbij, Spoiler! zodra Wiske Schanulleke weer krijgt lost dat in 3 plaatjes het hele avontuur op, jammer Spoiler!. Maar dat neemt niet weg dat dit een ijzersterk album was!

Barabas
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Barabas » 13 aug 2020, 20:49

Gisteren dit album gekocht en wauw. Mijn eerste reactie is super positief. Ik moest halverwege stoppen met lezen, maar wilde echt graag verder lezen. Toen dat kon meteen gedaan. Een van de betere van de laatste jaren. Voor mij is de Zwarte Madam hier weer echt de Zwarte Madam. En de hoofdpersonages komen ook goed tot hun recht. En wat een leuk oud personage komt terug in dit album! Ik werd er echt nostalgisch van. Ik ga dit album snel herlezen, eens kijken wat ik dan te zeggen heb.
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!

Barabas
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Barabas » 07 sep 2020, 17:40

Ook op dit nieuwe album weinig reacties! Wat vinden jullie?
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!

Henmii
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Henmii » 15 sep 2020, 18:06

Ik vondt het een leuk album. Erg fijn om de Zwarte madam en haar handlangers weer terug te zien (en tobias). Ik heb een recensie geschreven, maar die is nooit geplaatst. Ik heb dus een nieuwe recensie ingestuurd.

Plaats reactie