[Kortverhaal] De Micro-Komiek

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Sandr
Suske en Wiske Megafan

Re: [Kortverhaal] De Micro-Komiek

Bericht door Sandr » 16 jun 2019, 18:15

Zeiden ze niets over.

huibf
Bezoeker

Bericht door huibf » 22 jun 2019, 14:42

Zowel in Belgie als In Nederland heb ik ze gezien bij de Albert Heijn. 22 juni. 21 juni lagen ze er nog niet.
Inmiddels liggen ze te koop voor 8.95.

Absurt

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 24 jun 2019, 12:24

huibf schreef:
22 jun 2019, 14:42
Zowel in Belgie als In Nederland heb ik ze gezien bij de Albert Heijn. 22 juni. 21 juni lagen ze er nog niet.

Absurt
En bij welke Albert Heijns was dat dan precies?

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 24 jun 2019, 18:51

Ik kan het bevestigen. Ik het album vandaag gevonden in de Albert Heijn in Aalst. De actie loopt dus ook al in België.
AfbeeldingAfbeelding

huibf
Bezoeker

Bericht door huibf » 28 jun 2019, 22:24

SWvx schreef:
24 jun 2019, 12:24
huibf schreef:
22 jun 2019, 14:42

Absurt
En bij welke Albert Heijns was dat dan precies?
Ouverture in Eindhoven i.i.g.

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 03 sep 2019, 23:16

Je kan dit album nog steeds vinden in de Albert Heijn te Gent (onder de Ghelamco Arena). Het ligt daar gewoon bij de strips.

Sandr
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Sandr » 17 feb 2020, 18:48

stripspeciaalzaak.be Vorig jaar verschenen tien albums met kortere verhalen van Suske en Wiske die tevoren in diverse uitvoeringen, als specials, luxes of promotiealbums voor verschillende (commerciële) doeleinden werden gemaakt. Standaard Uitgeverij geeft al die verhalen opnieuw uit in een uniforme reeks tegen de prijs van 6,99 euro per album in softcover. Dit jaar verschijnen er nogmaals tien van die albums onder de reeksnaam Suske en Wiske in het Kort. Luc Morjaeu ontwierp hiervoor nieuwe covers die je hierbij ook krijgt te zien.

Hieronder sommen we het programma van 2020 op. Per album geven we je er ook de medewerkers van toen bij, voor zover die allemaal waren te achterhalen.

MAART
• Suske en Wiske in het Kort 11: De Coole Kastaar (Luc Morjaeu + Peter Van Gucht)
• Suske en Wiske in het Kort 12: De Microkomiek (Dirk Stallaert + Peter Van Gucht)
• Suske en Wiske in het Kort 13: De Kribbige Krab (Luc Morjaeu + Peter Van Gucht)

JUNI
• Suske en Wiske in het Kort 14: De Sinistere Site (Luc Morjaeu / Bruno De Roover / Charel Cambré + Peter Van Gucht / Erik Meynen)
• Suske en Wiske in het Kort 15: Juffertje Janboel (Luc Morjaeu + Peter Van Gucht)
• Suske en Wiske in het Kort 16: Het Vurige Vitamitje (Luc Morjaeu + Peter Van Gucht)

OKTOBER
• Suske en Wiske in het Kort 17: De Zorgzoekers (Luc Morjaeu + Peter Van Gucht)
• Suske en Wiske in het Kort 18: De Energieke Guiten (Luc Morjaeu + Peter Van Gucht)
• Suske en Wiske in het Kort 19: De Spottende Spiegel (Luc Morjaeu + Peter Van Gucht)
• Suske en Wiske in het Kort 20: De Lepe Luis / De Terugkeer van de Lepe Luis / De Barre Bacterie / De Vergeten Vluchtelingen (Luc Morjaeu / Peter Quirijnen / Chare Cambré / Eric De Rop + Peter Van Gucht / Erik Meynen

Afbeelding

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 07 mar 2020, 16:23

De microkomiek nogmaals uitgeven en dat aan die prijs snap ik toch niet echt. Deze hebben ze al eens uitgegeven voor een actie bij de bakkers en dan ook nog eens vorig voor een actie met Look-O-Look.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 07 mar 2020, 21:50

SWvx schreef:
07 mar 2020, 16:23
De microkomiek nogmaals uitgeven en dat aan die prijs snap ik toch niet echt. Deze hebben ze al eens uitgegeven voor een actie bij de bakkers en dan ook nog eens vorig voor een actie met Look-O-Look.
Oh, nou dat snap ik wel, het is en blijft een verzamelaarsreeks voor mensen die het album niet hebben. Heb je het album wel, en vind je het te duur een tweede versie te hebben, koop het dan niet. Ik vind het juist heel fijn, leuk en speels van Standaard Uitgeverij dat ze deze verhalen uitbrengen, erg gericht op de fans en verzameaars wel te verstaan. Het is zoals de reeks al genoemd is. Het zijn verhalen van Suske en Wiske, maar 'in het kort'. Dus verdienen ze net zoveel aandacht als de reguliere verhalen.
Dat is mijn mening, ik dank u :wink:

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 12 mar 2020, 13:04

S&W lover schreef:
07 mar 2020, 21:50
SWvx schreef:
Oh, nou dat snap ik wel, het is en blijft een verzamelaarsreeks voor mensen die het album niet hebben. Heb je het album wel, en vind je het te duur een tweede versie te hebben, koop het dan niet. Ik vind het juist heel fijn, leuk en speels van Standaard Uitgeverij dat ze deze verhalen uitbrengen, erg gericht op de fans en verzameaars wel te verstaan. Het is zoals de reeks al genoemd is. Het zijn verhalen van Suske en Wiske, maar 'in het kort'. Dus verdienen ze net zoveel aandacht als de reguliere verhalen.
Ik heb geen probleem met de reeks op zich. Het is gewoon een leuke gelegenheid op wat albums alsnog die heel beperkt verkrijgbaar geweest alsnog aan te schaffen. Maar de keuze om precies De Microkomiek, dat al meermaals uitgebracht is geweest waarvan de laatste keer heel recentelijk, in deze reeks te brengen vind ik toch vreemd. Er zijn immers heel wat kortverhalen die nog nooit als los album zijn verschenen. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan Spruiten voor Sprotje of Het vervloekte venster. Ik had gehoopt dat ze de reeks eerder voor zo'n gevallen zouden gebruiken.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 12 mar 2020, 22:41

SWvx schreef:
12 mar 2020, 13:04
S&W lover schreef:
07 mar 2020, 21:50
SWvx schreef:
Ik heb geen probleem met de reeks op zich. Het is gewoon een leuke gelegenheid op wat albums alsnog die heel beperkt verkrijgbaar geweest alsnog aan te schaffen. Maar de keuze om precies De Microkomiek, dat al meermaals uitgebracht is geweest waarvan de laatste keer heel recentelijk, in deze reeks te brengen vind ik toch vreemd. Er zijn immers heel wat kortverhalen die nog nooit als los album zijn verschenen. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan Spruiten voor Sprotje of Het vervloekte venster. Ik had gehoopt dat ze de reeks eerder voor zo'n gevallen zouden gebruiken.

Wie weet in de toekomst?

Plaats reactie