349. Het lekkere lab

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

349. Het lekkere lab

Bericht door S&W lover » 08 mar 2019, 22:10

Nog geen synopsis bekend en de titel staat ook nog niet vast
Ik heb het ondertussen een beetje opgezocht en vind voor die album 2 titel. 'Het lekkere labo' en 'Luilekkerbeklab'

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Re: 349. Het lekkere labo

Bericht door S&W lover » 10 mar 2019, 20:51

Barabas is zijn uitvindingen beu en wil de wetenschap aan de haak hangen. Tot hij via Sidonia op het idee komt om te gaan kokkerellen. Hij gebruikt zijn wetenschappelijke kennis nu in de keuken.
De prof fabriceert een revolutionair product gebaseerd op het DNA van planten en dieren en maakt hier eetbare wolken van, naar het idee van zijn collega’s uit De Wolkeneters. De eetbare wolkjes hebben heel veel succes en dat komt een jaloerse Italiaanse chef ter ore. Die baat zelf een restaurant uit dat vierkant draait omdat zijn kookkunsten niet te vreten zijn. Hij tracht de eetbare wolken van Barabas over te nemen ten einde ze te verkopen in zijn eigen zaak. Maar Barabas wil zijn werk niet zomaar afstaan. Daarop infiltreert de Italiaanse chef in het restaurant van de prof met alle gevolgen van dien. Het zal Suske en Wiske en hun vrienden bloed, zweet en tranen kosten om de dwaze kok te stoppen. 

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Re: 349. Het lekkere lab

Bericht door Jeroen » 24 jul 2019, 13:59

De cover

Afbeelding

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 16 aug 2019, 16:22

als ik dit zie denk ik aan het kokende ei

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 04 sep 2019, 20:54

Had al niet zo'n hoge verwachtingen van het album, en die verwachting kwam uit. Wat een zwak verhaal! Helemaal niks voor Suske en Wiske. Kinderachtig, niet te begrijpen, slap. Ik las het album ook in een ruk door, maar niet omdat het zo spannend was. Gewoon omdat ik sommige stukken nog net niet saai kan noemen.

Maargoed, er was ook positiviteit is het verhaal,
Wat ik wel leuk vond was de humor in dit album. (Al was deze in andere albuns ook beter)
Ook leuk dat Barabas de laatste albums meer meespeelt in het verhaal. Ook de cover vond ik erg mooi, erg uitnodigend om het album alleen al even te pakken.

Henmii
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Henmii » 06 sep 2019, 10:30

Ik vondt het album ook niet erg sterk. Suske en wiske zit echt de klad in. De enige hoop voor dit jaar zijn nog Nacht van de Narwal en het gast-auteur album. Het zou mij niks verbazen als het gast-auteur album het enige echt goede album dit jaar blijkt te zijn.

Van der Gucht en Morjeau mogen dan wel roepen dat ze inspiratie hebben voor nog stapels aan verhalen, maar ik merk daar maar bar weinig van. Misschien moeten ze het stokje maar eens doorgeven. Het begint droevig te worden.

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 17 sep 2019, 19:07

Prima verhaal. Geen hoog of laag vlieger. Leest weer eens lekker weg en het idee om eens voort te borduren op de wolkeneters is dan eigenlijk ook wel leuk.
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

PaysBart
Suske en Wiske fan

Bericht door PaysBart » 18 sep 2019, 18:00

Vandaag gekocht en gelezen. Wat een slap verhaal. Zeer matig getekend en voelt meer als goedkoop reclame album tussendoortje. Toen ze begonnen met groter formaat was het een leuke vernieuwing dat er grote tekeningen kwamen, los van de vaste bekende lijntjes. Hier is nu niets meer van over. Het lijkt of dat er na elk leuk album (ik vond Wrede wensput wel geslaagd) een zwak album volgt.....

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 30 sep 2019, 13:23

Het is natuurlijk leuk om knipoogjes te maken naar oude albums, in dit geval de wolkeneters, maar dan moet het niet geforceerd overkomen. Helaas gebeurt dat hier wel, en werkt de link met het verleden totaal niet. Qua tekeningen kan ik nog steeds niet echt wennen aan de enorme dikke lijnen, en de spillebeentjes van Suske. De enige aardige grap in dit verhaal is dat het eten van lasagne de ergste marteling is die denkbaar is. Verder is het verhaal van de gefrustreerde kok zeer zwak. De rol van "schurken" is ook nogal vaag: Welk voordeel hebben zijn überhaupt door alles te doen voor een kok, die niet kan koken, geen cent te makken heeft omdat er niemand in zijn restaurant komt? Staan ze bij hem in het krijt ofzo?

Plaats reactie