Gevecht in het donker

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
Bloe
Bezoeker

Gevecht in het donker

Bericht door Bloe » 06 jun 2018, 13:01

Ik kom hier terecht met een specifieke vraag die ik heb in het kader van een onderzoek rond strips. In verschillende stripreeksen komt op een bepaald ogenblik een gevecht voor in het donker (zwart prentje, enkel een paar onomatopeeën verraden dat er iets aan de gang is). Als het licht dan terug aangaat, blijkt een van de vechtende partijen verdwenen (of ontsnapt) te zijn en liggen de andere in een komische houding (ze hebben elkaar vast in plaats van de dief of iets dergelijks).
Ik meen mij te herinneren dat er in een oude Suske en Wiske (of in meerdere oude Suske en Wiskes) ook zo een fragment voorkomt, maar ik kan me niet direct voor de geest halen in welk verhaal dat was. Kunnen jullie helpen? Alvast bedankt!

SWvx
Suske en Wiske fan

Re: Gevecht in het donker

Bericht door SWvx » 07 jun 2018, 21:20

Bloe schreef:Ik kom hier terecht met een specifieke vraag die ik heb in het kader van een onderzoek rond strips. In verschillende stripreeksen komt op een bepaald ogenblik een gevecht voor in het donker (zwart prentje, enkel een paar onomatopeeën verraden dat er iets aan de gang is). Als het licht dan terug aangaat, blijkt een van de vechtende partijen verdwenen (of ontsnapt) te zijn en liggen de andere in een komische houding (ze hebben elkaar vast in plaats van de dief of iets dergelijks).
Ik meen mij te herinneren dat er in een oude Suske en Wiske (of in meerdere oude Suske en Wiskes) ook zo een fragment voorkomt, maar ik kan me niet direct voor de geest halen in welk verhaal dat was. Kunnen jullie helpen? Alvast bedankt!
In "De gekalibreerde kwibus" zat er alleszins zo'n scene.

Plaats reactie