Vernieuwde Suske en Wiske (make-over)

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
McRad
Suske en Wiske fan

Re: Vernieuwde Suske en Wiske (make-over)

Bericht door McRad » 14 mei 2017, 20:54

Tja, ik vermoedde het al, vandaar dat ik de vraag daar maar stelde. Het was niet zo duidelijk gecommuniceerd maar tussen de regels door las ik dat wel al.
De rode reeks herdrukken hebben namelijk geen bestaansrecht meer naast de classics die opnieuw ingekleurd en geletterd worden. De Classics zullen niet de volledige verhalen (zoals de blauwe reeks) of de originele tekeningen hebben, maar nog steeds dezelfde ingekorte of hertekende verhalen bevatten. Ik lees op diverse webwinkels 56 pagina's voor de Classics albums. Geen verschil dus. Dit is dus gewoon een vernieuwing om de verkopen te stimuleren aangezien de rode reeks albums steeds minder herdrukt werden.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 14 mei 2017, 23:25

In het interview met VTM Nieuws krijg je ook een betere indruk wat betreft de pagina-invulling :

https://nieuws.vtm.be/cultuur-media/zo- ... -make-over

Dan nog deze (bron: Getekende Reep)

Afbeelding Afbeelding

Ik ben héél blij wat al het visuele betreft. :) Nu alleen maar hopen dat ook die scenario's een boost krijgen, want daar zit volgens mij het échte probleem.

Tevens is ook min of meer bekend dat éénmaal per jaar een "bijzonder" album zal verschijnen. Ik (en meerderen blijkbaar) vermoed dat het om gasttekenaars of auteurs gaat. :)

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 15 mei 2017, 08:04

Afbeelding

het zal wennen zijn - vrouwtje Wiske

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 15 mei 2017, 11:05

Eén ding stoort me nu we al verschrikkelijk, dat Wiske welvingen heeft tot daar aan toe, maar teken ze dan ook consequent. Alle prenten die ik tot nu al gezien heb, ook uit het album op zich, tonen de meest slechte BH mogelijk ... Dat floept maar van links naar rechts en onder naar boven dat 't geen naam heeft. Vaak lijken ze onder haar oksels of vlak onder haar hals te groeien. Vrij slordig.

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 15 mei 2017, 13:42

Afbeeldingbron facebook ;

Michiel
Suske en Wiske fan

Bericht door Michiel » 15 mei 2017, 17:37

De wijzigingen in de classics reeks zijn minimaal. De inkleuring lijkt weer gebaseerd te zijn op de kleuren die in de blauwe reeks gebruikt werden en hier en daar wat opgefrist. De teksten zijn in het lettertype van vandaag de dag geplaatst en daardoor beter leesbaar. Op zich prima geslaagd, ik ga er echter niet in investeren.

http://player.yieha.be/read/9789002263323.html

gerts1
Suske en Wiske fan

Bericht door gerts1 » 15 mei 2017, 18:35

Lambik uit een holle boom. Waar is die regenton gebleven. En was het niet Naaigaren die de vaas op zijn kop kreeg. Barabas speelde helemaal nog niet me in Op het eiland amoras.

Tekeningen vallen me niet tegen. Wel vreemd dat album 1 cm groter wordt. Waarom. ik kan het niet bedenken. Ook deze albums worden op maat gesneden. Snij die cm er dan gewoon af.

Ik denk niet dat dit alles de oplage structureel omhoog gaat brengen. Misschien dit ene verhaal door de ophef, maar dat is het dan. Echte probleem zit in de tekeningen (geen details meer) en de verhaal lijnen.

gerts1
Suske en Wiske fan

Bericht door gerts1 » 15 mei 2017, 18:40

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=59BCFD40

Wie heeft dit getekend? ze zitten nu bij wiske onder haar armen. Die schilderijtjes aan de muur. Afstandsbediening formaat 1988. Suske achter PC zonder toetsenbord. Dat is precies wat ik bedoel. Geen enkel detail meer. Wat slechte getekend.

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 15 mei 2017, 19:21

gerts1 schreef:Lambik uit een holle boom. Waar is die regenton gebleven. En was het niet Naaigaren die de vaas op zijn kop kreeg. Barabas speelde helemaal nog niet me in Op het eiland amoras.
.
De eerste keer dat ze Lambik ontmoeten, zit hij in een holle boom. De tweede keer zit hij in een ton.
Barabas speelde wel degelijk mee 'Op het eiland Amoras'. Professor Wargaren zat echter in 'Rikki & Wiske in Chocowakije'
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 15 mei 2017, 19:24

Ik ben zeker niet ontevreden over de tekeningen. Yieha heeft al de preview pagina's online staan en ik moet zeggen, het ziet zeker prima uit. Dus ik ben ook zeer benieuwd naar de rest van het verhaal.
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

Hamirubi
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Hamirubi » 15 mei 2017, 21:28

Michiel schreef:De wijzigingen in de classics reeks zijn minimaal. De inkleuring lijkt weer gebaseerd te zijn op de kleuren die in de blauwe reeks gebruikt werden en hier en daar wat opgefrist. De teksten zijn in het lettertype van vandaag de dag geplaatst en daardoor beter leesbaar. Op zich prima geslaagd, ik ga er echter niet in investeren.

http://player.yieha.be/read/9789002263323.html
Zoals McRad al aantoonde: de wijzigingen zijn behoorlijk groot. Niet zozeer inhoudelijk, des te meer vormelijk.

De classics-reeks wordt een herneming van de rode reeks tot en met nummer 299 (dus te beginnen bij nummer 69, maar in ad hoc volgorde).
De rode reeks wordt de albums vanaf nummer 300.

Met andere woorden:
* rode reeks: nrs. 300-338 & nrs. 339-...
* classics reeks: heruitgave nrs. 69-299 (die dus niet meer worden bijgedrukt in de oude, rode versie)

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 16 mei 2017, 13:11

Dat laatste werd van de ene naar de andere klakkeloos overgenomen via verscheidene fora. Maar de bevestiging daarvan viel nog nergens te lezen.

Dat alles tot en met 299 nooit meer herdrukt zal worden als rode reeks lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik zie ze deze namelijk absoluut niet als Classic uitgeven enerzijds (een lijn die nu al gedoemd is), niet als nieuwe vormgeving anderzijds, want daar willen ze de huidige verderzetting scheiden van al het voorgaande.

Enfin, 't Is een ondoordachte warboel als het wél zou kloppen, imo.

McRad
Suske en Wiske fan

Bericht door McRad » 16 mei 2017, 15:24

Volgens mijn interpretatie van de Franse tekst (ik heb de Nederlanse nog niet) zou dat wel het geval zijn, althans totdat blijkt dat de classics reeks natuurlijk niet aan slaat. Dan kunnen ze altijd nog terugkrabbelen natuurlijk.

zie de foto's die ik heb gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 16 mei 2017, 16:09

heb de nederlandse versie binnen maar wat een afschuwelijke layout op de pagina's

waardeloos

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 16 mei 2017, 16:26

De layout op de pagina's is verfrissend en ongelooflijk leuk, imo. :)

@McRad, I see ... Dat is toch écht gedoemd om te mislukken? Wéér een andere uitgave-versie ... Die bovendien niet chronologisch verschijnt, aan een duurdere prijs? Zelfs verzamelaars zie ik niet opnieuw die stap zetten. Hier gaan ze hun broek (alweer) aan scheuren. Volgens mij nul procent slaagkans om al deze nummers effectief als 'classic' uit te geven, tegen die tijd is de stekker daar al uit getrokken. Bovendien slaat die naam nergens op als het tot album 299 loopt. En ik snap al helemaal niet waarom dan precies NR 300. Het zou meer "sense" maken, mocht het bij de vernieuwing starten.

'k Wil helemaal niet de negatieveling uithangen daaromtrent, maar ik vind het echt een ondoordachte losse flodder.

Plaats reactie