Expertise gevraagd m.b.t. aankoop!

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
paulk
Bezoeker

Expertise gevraagd m.b.t. aankoop!

Bericht door paulk » 06 aug 2014, 19:28

Hallo forummers,

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier, dus dit is gelijk mijn introductie alsmede een dringende vraag.
Sinds kleins af aan ben ik groot Suske en Wiske fan en heb ik de softcovers gespaard sinds mijn 7e jaar.
Recent ben ik begonnen om allerlei andere verzamelingen (asterix, Lucky Luke, Kuifje) om te zetten naar hardcovers.

Zo nu dus ook Suske en Wiske!
Dan kom ik al snel uit bij de Lekturama reeks waar ik (ondanks het topic wat er hier voor bestaat) te weinig info over weet te vinden.

Concreet: Ik heb een partij die mij alle delen aanbied van de Lekturama reeks van 67 t/m 308 (65 delen) voor de prijs van €160,-
Alle boeken verkeren dus in nieuwstaat en 5 van de 65 delen zijn verkleurd (rugkant).
Daarnaast is de gele reeks van 15 delen mij aangeboden in nieuwstaat voor €75,- (allen rugkant verkleurd).

Is dit een goede prijs? Is de Lekturama reeks volgens jullie ook zijn geld waard?
Ik heb Lucky Luke in Lekturama vorm, Guust Flater en Kuifje (recent vervangen voor de Casterman boxset) en die bevallen mij wel, maar met Suske en Wiske ben ik net wat kritischer.

Daarnaast de vraag of de papierkwaliteit gelijk is aan die van de softcovers. Is dit ook glanzend papier zoals men bij de softcover reeks is gaan gebruiken?

Ik hoor heel graag van jullie met tips, ervaringen en natuurlijk de reactie op de prijs die mij is aangeboden.

Groetjes,

Paul

paulk
Bezoeker

Re: Expertise gevraagd m.b.t. aankoop!

Bericht door paulk » 06 aug 2014, 19:29

Ter aanvulling: Ik weet dat de reeks uiteraard nog steeds wordt uitgegeven! :) dus het zijn niet 'alle delen' !

Verwoede Verzamelaar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door Verwoede Verzamelaar » 06 aug 2014, 20:02

Naar mijn mening zijn de gevraagde prijzen niet heel gek. Als verzamelaar zou ik nooit verkleurde albums kopen, vooral omdat ik anders toch opzoek blijf naar een niet verkleurd exemplaar. Dus ik zou de gele reeks laten schieten en wachten totdat deze voor een redelijke prijs voorbij komt waarbij de ruggen niet zijn verkleurd. De reeksen worden regelmatig aangeboden, dus met een beetje geduld krijg je wellicht mooiere exemplaren.

Maar wellicht is het je alleen om de verhalen te doen en hecht je minder waarde aan de omslag.

paulk
Bezoeker

Bericht door paulk » 06 aug 2014, 20:38

Dank u voor de snelle reactie!
Ik heb hetzelfde gevoel bij de verkleuring hoor, echter is het vervelend dat een z.g.a.n. set vaak een veelvoud kost van deze 160 euro.

Ik laat de gele set schieten en richt mij op de rode reeks.
Het gaat mij met name om de verhalen van Vandersteen/Geerts, daarna vind ik het al rap minder worden!

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 06 aug 2014, 21:11

kijk eens op marktplaats en dan zoek je op lekturama - daar kun je van alle prijzen kijken en dan je eigen beslissing nemen - succes

Plaats reactie