Comics in your life

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
Niels74
Suske en Wiske Megafan

Comics in your life

Bericht door Niels74 » 25 feb 2014, 11:01

Volgens de biografie van Willy Vandersteen (en volgens verschillende interviews) is hij op het idee gekomen om striptekenaar te worden na het lezen van een artikel met de naam 'Comics in your life' in een Amerikaans modetijdschrift. Het lijkt me interessant om dit artikel te kunnen lezen. Wie zoekt er mee?

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: Comics in your life

Bericht door MrJohn » 20 jul 2014, 00:33

Dat lijkt me wel erg moeilijk om dat nog te vinden; je zou echt de naam van 't tijdschrift moeten weten en hij las dat artikel in de Inno, toen hij daar als etaleur werkte.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Hamirubi
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Hamirubi » 20 jan 2016, 02:33

Journalist Gaston Durnez - de man leeft overigens nog - heeft een en ander over Vandersteen geschreven. In zijn "Spoedbericht. Een reportage in de krantenwereld" (Davidsfonds, Leuven, 1963) zou het artikel "Comics in you life" kunnen staan.
Dat las ik ooit in een nummer over Willy Vandersteen in CISO Stripgids.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 04 aug 2017, 02:02

Hamirubi schreef:Journalist Gaston Durnez - de man leeft overigens nog - heeft een en ander over Vandersteen geschreven. In zijn "Spoedbericht. Een reportage in de krantenwereld" (Davidsfonds, Leuven, 1963) zou het artikel "Comics in you life" kunnen staan.
Dat las ik ooit in een nummer over Willy Vandersteen in CISO Stripgids.
Dat zou interessant zijn want die CISO Stripgidsen zijn door Brabant Strip uitgegeven waarvan ik dit jaar lid ben geworden. Misschien kan ik 't daar 'ns aan vragen.

Ik heb 't net opgezocht, ze worden nu uitgegeven door vzw Strip Turnhout.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Plaats reactie