Stel jezelf voor als je nieuw bent

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Suske Wiske
Bezoeker
Contacteer:

Re: Stel jezelf voor als je nieuw bent

Bericht door Suske Wiske » 12 nov 2013, 18:03

Inderdaad Niels, ik ben nog redelijk jongen vergeleken met de rest maar ik haal niet alle info van andere sites, ik bedenk ook een deel zelf, ik kan niet alles zelf bedenken omdat ik op school zit... maar ja ik bedoel het gaat erom dat het leuk is om het te doen. Helaas dat ik nog grammatica fouten maak :(, jammer van de inhoudelijke fouten, daar ga ik absoluut is een keer goed voor zitten, om dat allemaal te verbeteren. Overigens was het niet bedoeld om reclame te maken voor mijn blog. Dat heb ik misschien verkeerd overgebracht. Ik ga je feedback zeker gebruiken! Super! Bedankt Niels.

Danny5976
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Danny5976 » 12 nov 2013, 19:33

Wellicht kun je als je je blog wilt blijven noemen, immers iedereen wil veel bezoekers op zijn of haar blog, je blog noemen in je profiel zodat hij standaard onder aan je naam staat. Zo komt hij elke keer als je reageert in beeld en hoef je hem niet steeds te typen of te kopiëren ;)

Suske Wiske
Bezoeker
Contacteer:

Bericht door Suske Wiske » 12 nov 2013, 20:21

Goede tip Danny! Bedankt daarvoor.

gedo78
Suske en Wiske fan

Bericht door gedo78 » 17 nov 2013, 23:43

Hoi!
Nieuw hier dus een korte introductie!
Gedo, 35 jaar, vader van 4, verzamelaar van in principe alle strip's van, of gelieerd aan Willy Vandersteen.
Catalogus beheerder bij Catawiki en verder werkzaam als video-editor, motion graphic designer en tv-regisseur. Dat was het wel denk ik, mocht je nog vragen hebben oid laat het me maar weten...

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 22 nov 2013, 17:38

Welkom Gedo hier op het forum.

Ivo

janus
Bezoeker

Bericht door janus » 20 jan 2014, 15:05

Alohaaa

Ik ben Jan van Glabbeek, 46 jaar, sinds een half jaar weer bezeten van mijn jeugdhobby... Willy Vandersteen verzamelen. Ik ga dit forum eens goed uitpluizen.

devergeet8ige50er
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door devergeet8ige50er » 20 jan 2014, 15:14

janus schreef:Alohaaa

Ik ben Jan van Glabbeek, 46 jaar, sinds een half jaar weer bezeten van mijn jeugdhobby... Willy Vandersteen verzamelen. Ik ga dit forum eens goed uitpluizen.

Welkom :drank:

shebj
Bezoeker

Bericht door shebj » 06 mei 2014, 04:16

omg :shock: :D Een fanforum voor suske en wiske.
Fantastisch toch gewoon. Waarom dat ik daar eigenlijk nooit zelf naar op zoek ben gegaan?

anyway, mijn naam is Shebj. Ik ben 25 jaar en ik lees heel erg graag suske en wiske strips. Nou dat klinkt wel wat schoolachtig. :D

erm, mijn favoriete albums zijn de mompelende mummy en de vogels der goden, de eftelingelfjes ( ik vind die indische wachters zo geweldig :D ) lambik baba. Oh waar begin ik nu toch mee. Laten we gewoon zeggen dat tot 236 ik ze allemaal wel geweldig vind met hier en daar ietsje mindere en ietsje betere. Waarom tot 236? een beetje uit het oog verloren daarna, niet meer zo bezig geweest met het verzamelen van strips. dus moet ik helaas bekennen dat jeanne panne het laatste uit de reeks is geweest dat ik gelezen heb.

sorry voor de langere post dan eigenlijk mijn bedoeling was.

erm jaat dat is het zowat :D groetjes
not all who wander are lost

Renee
Bezoeker

Bericht door Renee » 29 mei 2014, 23:27

Hoi, iedereen!

Ik ben dus Renee (Renée eigenlijk, maar forums hebben er een handje van om die é niet goed te doen en dan gaat inloggen wat lastig), ik ben achttien jaar oud en kom uit Nederland.

Ik begon Suske en Wiske te lezen vanaf toen ik ongeveer zeven jaar oud was. Ik weet niet waarom maar ik ben altijd een groot fan geweest van de strips, nu nog steeds. Ik prefereer de strips van rond het jaar 2000 en eerder, maar elk Suske en Wiske-album lees ik graag. Vooral vind ik het taalgebruik, de verhalen, en de tekenstijl leuk.

Buiten dat alles teken ik graag digitaal en maak ik vaak in opdracht tekeningen. Ik houd verder veel van cartoons, animatiefilms, dieren, het internet en (retro-)videogames. Forums bezoek ik regelmatig en vind het leuk om te posten, en ik hoop dat ik dat hier ook ga doen!

Ook lijkt het me grappig te vermelden dat ik het woordje Ribbedebie, dat ik voor het eerst had gelezen in een Suske en Wiske-album, sinds 2005 of zo gebruik als artiestennaam op internet. :P

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 01 jun 2014, 09:29

Welkom op het forum van Suske en wiske Renée.

kalerdanlambik
Bezoeker

Bericht door kalerdanlambik » 21 jul 2014, 01:01

Wat een boeiende site!
ik ben Peter en ben al 33 jaar s&w fan terwijl ik nog maar 36 jaar besta. Ik liet me graag voorlezen uit de poenschepper, de tamtamkloppers en de vliegende aap, die mijn nichtje me voor mijn derde verjaardag kado deed. Sindsdien fan met een bijzonder zwak voor Lambik en zijn broer.
Mondjesmaat voorzien van nieuwe boeken in de jaren die volgden. Naar de bonkige bombardon, de gramme huurling, de windmakers en de stoute steenezel greep ik telkens weer. De koddige kater verdronk in bad, katten houden niet van water. Dat mierennest ging er niet erg in bij me en die minilotten ook niet: iets tegen 'mini', misschien?
Al vlug leende ik eerbiedig plunderend alle aanwezige albums van familie, buren, vrienden van mijn ouders en elke verovering maakte mijn honger juist nog erger...
Intussen groeide mijn eigen reeks door goed geregisseerde verlanglijstjes gestaag en pasten ze niet meer gedrapeerd met de voorkant omhoog op het vloerkleed, maar moesten ze toch echt op een plank, alleen de rug nog zichtbaar: hoe jammer. Reden om de nummers uit mijn hoofd te leren.
Met het krijgen van zakgeld begint een nog intensievere jacht die, weliswaar behoorlijk afgezwakt, tot een einde kwam rond nummer 250, toen de nieuwe albums me steeds minder konden bekoren en ik ze dus ook niet meer kocht en ik alle oude (helaas, denk ik er achteraan) al had.
De besten: het valt me op dat men over het algemeen dezelfde albums het beste vindt, ook op andere forums (zoals http://suskeenwiske.ophetwww.net): de blauwe reeks vanwege de sterke verhalen met mooie plots, stapels referenties en de uitstekende tekenkunst staat hoog, de superspannende Angst vanwege Antony Watsoni en De Kist meestal top tien, net als de gouden cirkel, evenals de jubileumalbums de zeven schaken en de parel in de lotusbloem. De dikke Rubens, Amoras zie je veel, het Spaanse spook, zo ongeveer elk zwarte madam album. Op zich kan ik me daarin prima vinden. Die albums zijn met relatief veel zorg, fantasie en vooral toch tijd gemaakt en oogsten dus meer waardering.
Misschien dat het ook uitmaakt wanneer je het boekje leerde kennen: op welke leeftijd, hoeveel s&w's kende je toen al, kon je je nog kinderlijk diep inleven - op het werkelijk angstige af was voor de beleving het beste -, snapte je het plot al, was je -nog- ontvankelijk voor de moraal van het verhaal, vond je de schurk ook echt eng, kwamen de grapjes over... Speelde het misschien zelfs in de buurt (het delta duel kwam op dit Zeeuwse kind goed over, mede daardoor).
Bijzonder mooi nog altijd -misschien juist vanwege de achtergrond van zeer concrete gelukkige herinneringen aan de eerste kennismaking- de edele elfen, de pompenplanters, de gramme huurling, de bronzen sleutel, de poppenpakker, de kaartendans, de mooie millirem: mijn 'niet standaard' favorieten.
Bijzonder nuttig toch, dat wat je opdoet terwijl je nietsvermoedend leest: de taj mahal, de everglades, het himalaya gebergte, tumi's, bijbelthema's zelfs, sowieso elk werelddeel, oorlog en al zijn narigheid - a propos, oorloghater WvdS tekende de world press photo van het wegrennende brandende meisje in Vietnam al jaren voor het tragische event plaatsvond (de Dulle Griet)... frappant.
Bijzonder lucratief: ja, op zijn minst geld besparend. Want toch nog even iets over die nummers met titels uit het hoofd leren: als niet al te rijke en in de zin van dorstigheid vroegrijpe scholier leverde het door weddenschappen in het café flink wat bier op: mensen geloven je niet als je beweert al die combinaties van nummers en titels te kennen (welke gek doet zoiets?) en zetten graag een biertje in op die ene die ze zelf zeker weten.
Even onverwacht nu het gemak: klant 'x' heeft account nummer 117 is daardoor dus de toornige tjiftjaf en niet slechts het abstracte nummer 117: bij het horen of zien van de klantnaam fladdert Lambik als levensgrote vogel voor mijn geestesoog en wel onmiddellijk. Ik kan zulke combinaties dus relatief gemakkelijk onthouden door de aangename omweg via mijn Vlaamse vrienden. Elke gek zijn gebrek.

Tsja... iets om uren over door te tikken. Want wat zou een leven zonder die boekjes geweest zijn. Nogal kaal.
Zelfs nog kaler dan Lambik!

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 21 jul 2014, 18:22

Dat was een uitgebreide en leuke inleiding :P Van harte welkom hier op het forum.

JeroenG
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door JeroenG » 22 jul 2014, 15:25

Leuk verhaal en heel herkenbaar dat over die titels met nummering uit het hoofd weten.
Ik had dat ook altijd, beide kanten op (titel > nr maar ook nr > titel) en inderdaad is het heel makkelijk om dingen met nummers te onthouden daardoor.
Ik ken ze allemaal nog steeds uit het hoofd, behalve de nieuwere nummers dan, maar die van 'vroeger' wel.

Skaya
Bezoeker

Bericht door Skaya » 14 aug 2014, 17:19

Hey,

Ik ben Sarah, 25 jaar, afkomstig uit België (er lijkt geen forum in België te zijn?) en was als kind een enorme fan van Suske en Wiske. Mijn favoriete verhalen waren vaak die met een diepere betekenis zoals De rhinoramp, De mompelende mummie, de vogels der goden of de parel in de lotusbloem.

Sedert de modernisering van de strips kon ik me er echter niet meer in vinden, voor mij was/is het gewoon suske en wiske niet meer, maar ik heb onlangs wel besloten om opnieuw voor mezelf een collectie aan te leggen van de oudere boeken. Vandaar dat het me fijn leek om me te registreren op het forum.

Groetjes. :)

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 15 aug 2014, 11:41

welkom op het forum Sarah.

Plaats reactie