Wat vind jij het slechtste verhaal?

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
chartwatch
Bezoeker

Re: Wat vind jij het slechtste verhaal?

Bericht door chartwatch » 20 okt 2013, 15:47

Tja,
Naast enkele fantastische S&W verhalen zijn er ook een paar bij welke beter uit de reeks kunnen worden gehaald, zoals:

1. De windbrekers. De poppenserie-albums kenmerken zich door flinterdunne verhalen met een dommige Krimson incl. imbeciele handlangers. Daarnaast zijn de tekeningen specifiek in dit verhaal schokerend slecht: zeer vlakke 2D plaatjes waarbij de verhoudingen en de gezichten van de hoofdfiguren vaak niet kloppen. Ook bewegingen en emoties komen totaal niet uit de verf.

2. De laatste vloek. Een typisch Verhagen-achtbaan verhaal met een ongelooflijk tempo waarbij een flink aantal bijfiguren langsflitsen. De tekeningen zijn nog wel ok maar ik vind het verhaal tenenkrommend slecht qua samenhang en inhoud.

3. De razende race. Ik ben geen fan van achtervolgingsverhalen en dus staat dit album daarom al hoog in mijn lijstje met minst favoriete albums. Maar Marc Verhagen "leukt" dit album ook nog op met een serie ongeloofwaardige gadgets (flesdrinkende apen, vliegende schoenen etc.) waardoor een plaats in deze top 3 verdiend is.

Naast deze drie dieptepunten ben ik ook niet al te positief over De tikkende Tinkan, de averechtse aap, de Zwarte Madam, slapend goud, de regenboogprinses & de stervende ster. Gelukkig maar dat de lijst met fijne, goede verhalen veel langer is.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 20 okt 2013, 19:01

chartwatch schreef:Tja,
Naast enkele fantastische S&W verhalen zijn er ook een paar bij welke beter uit de reeks kunnen worden gehaald, zoals:

1. De windbrekers. De poppenserie-albums kenmerken zich door flinterdunne verhalen met een dommige Krimson incl. imbeciele handlangers. Daarnaast zijn de tekeningen specifiek in dit verhaal schokerend slecht: zeer vlakke 2D plaatjes waarbij de verhoudingen en de gezichten van de hoofdfiguren vaak niet kloppen. Ook bewegingen en emoties komen totaal niet uit de verf.

2. De laatste vloek. Een typisch Verhagen-achtbaan verhaal met een ongelooflijk tempo waarbij een flink aantal bijfiguren langsflitsen. De tekeningen zijn nog wel ok maar ik vind het verhaal tenenkrommend slecht qua samenhang en inhoud.

3. De razende race. Ik ben geen fan van achtervolgingsverhalen en dus staat dit album daarom al hoog in mijn lijstje met minst favoriete albums. Maar Marc Verhagen "leukt" dit album ook nog op met een serie ongeloofwaardige gadgets (flesdrinkende apen, vliegende schoenen etc.) waardoor een plaats in deze top 3 verdiend is.

Naast deze drie dieptepunten ben ik ook niet al te positief over De tikkende Tinkan, de averechtse aap, de Zwarte Madam, slapend goud, de regenboogprinses & de stervende ster. Gelukkig maar dat de lijst met fijne, goede verhalen veel langer is.
inderdaad, ik vind de windbrekers ook een van de slechtste albums.
verder nog:

-suske de rat
-kaapse kaalkoppen

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 23 okt 2013, 00:23

Suske de Rat? *wrijft in ogen en leest titel opnieuw* Nogmaals : Suske de Rat? Eén van de slechtste albums? Aiaiaiai, Puerto Rico.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 23 okt 2013, 13:03

ja, suske de rat! waarom, dat zal ik eens uitleggen:
in het album spelen suske en wiske maar amper mee. en dat vind ik nu een van de belangrijkste dingen van een suske en wiske album, dat ze er zelf de hoofdrol in spelen.

Niels74
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Niels74 » 23 okt 2013, 20:49

Ik vond Suske de Rat wél fantastisch. Ik kan me tegelijk wél voorstellen dat het voor kenners een interessanter verhaal is (onder andere omdat ze in Cois en Willemien de oude stijl S&W van Vandersteen kunnen herkennen) dan voor de gemiddelde occasionele Suske en Wiske-lezer. Het is natuurlijk een buitenbeentje in de reeks. Maar wat een pareltje!

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 23 okt 2013, 22:13

Niels74 schreef:Ik vond Suske de Rat wél fantastisch. Ik kan me tegelijk wél voorstellen dat het voor kenners een interessanter verhaal is (onder andere omdat ze in Cois en Willemien de oude stijl S&W van Vandersteen kunnen herkennen) dan voor de gemiddelde occasionele Suske en Wiske-lezer. Het is natuurlijk een buitenbeentje in de reeks. Maar wat een pareltje!
Inderdaad. Het beste van de laatste pakweg 15 albums.

Plaats reactie